Harry Potter og dødsregalierne: Del I” slog åbningsrekord for franchisen om den bebrillede troldmand, da filmen havde premiere i de amerikanske biografer i weekenden.

Filmen omsatte for 125 mio. dollars, hvilket er en pæn bid mere end den forrige rekordindehaver i franchisen, “Harry Potter og flammernes pokal”, som i 2005 hev 102 mio. op af biografgængernes lommer i den første weekend.

Se også: Derfor er “Harry Potter”-filmene bedre end bøgerne.

Samtidig er det den 6. største åbningsweekend i USA nogensinde kun overgået af “Iron Man 2”, “Pirates of the Caribbean: Død mands kiste”, “New Moon”, “Spider-Man 3” og “The Dark Knight”.

Også i Danmark hitter filmen. På bare fire dage har den solgt over 231.486 billetter, hvilket svarer til en omsætning på 19 mio. kroner.

De forrige “Harry Potter”-film åbnede med hhv. 10,8 mio. kr. til “Harry Potter og De Vises Sten”, 14 mio. kr. til “Harry Potter og hemmelighedernes kammer”, 11,1 mio. kr. til “Harry Potter og Fangen fra Azkaban”, 18,1 mio. kr. til “Harry Potter og flammernes pokal”, 12, 8 mio. kr. til “Harry Potter og Fønixordenen” og 16,6 mio. kr. til “Harry Potter og halvblodsprinsen”.

Det sidste kapitel i serien, “Harry Potter og dødsregalierne: Del 2″, får premiere 14. juli 2011 i Danmark.

Se også: Anmelderne tager pænt imod “Harry Potter og dødsregalierne: Del I”.



Vis kommentarer (7)
Gravatar

#1 Ericmase 13 år siden

Det er jo klart at den allerede er oppe på: 330,120,000 dollars! :-O
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#2 Michael2t 13 år siden

Fuck dig Daniel! Jeg bliver gratis og mod min vilje kaldt for HP i skolen!
Gravatar

#3 Eat this 13 år siden

Din magi virker ikke på mig... Potter
Gravatar

#4 Bardoboy 13 år siden

og det bliver endnu vildere, når anden del udkommer.
Gravatar

#5 MOVIE1000 13 år siden

Det eneste han tryllede op af min lomme var en fribillet til filmen. :D
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#6 Ericmase 13 år siden

Bardoboy (4) skrev:
og det bliver endnu vildere, når anden del udkommer.


Jeg tænkte akkurat det samme ;)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#7 Monkeyking 13 år siden

Hmm, selv om det var en part 1 synes jeg godt jeg kan undvære part 2 den er pænt kedelig... dog bedre end den sidste.
"You don't need to put your P in a V right now." "No, I need to B my L on someone's T's."

Skriv ny kommentar: