Den klassiske sci-fi-franchise Star Trek har 45-års fødselsdag, og det fejrer vi i ugens Filmz TV med et kort, men grundigt kig på den populære rumsaga.

Vi fortæller om franchisens skabelse, og vi kigger samtidig nærmere på dens i alt 11 film og 6 tv-serier – lige fra den oprindelige tv-serie fra 1960’erne til J.J. Abrams’ succesrige reboot fra 2009. Beam us up!

Derudover anmelder vi også ugens nye premierefilm. Nicolas Winding Refns Cannes-vinder “Drive” kører omsider ind i de danske biografer, og derudover kigger vi på den danske ungdomskomedie “Skyskraber” og den amerikanske kropsbytte-farce “Hvis jeg var dig”.

Klik i videoen herunder for at se den nye udgave af Filmz TV!

Download denne episode, eller tilmeld dig via iTunes på videovideo.dk



Vis kommentarer (55)
Gravatar

#1 tiany 12 år siden

Live long and prosper...hvem bedre til at præsentere Star Trek end Johan...

Valar morghulis
Gravatar

#2 Slettet Bruger [1971903556] 12 år siden

Jeg har ikke fået set ret meget DS9 endnu, men hvornår starter præcis den krig, der omtales? :)
Gravatar

#3 The Insider 12 år siden

#1, tak tak! Det er mig en ære :-)

#2, "officielt" i det sidste afsnit af 5. sæson, men den er under opsejling fra det første afsnit af 3. sæson - start dér, dude! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#4 duuk74 12 år siden

Heh, filmz.dk er altid god for et Star-Trek tema i ny og næ :)
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#5 Collateral 12 år siden

Den foreløbigt bedste episode af Filmz tv! Jeg er pjattet med de her episoder hvor der virkelig bliver gået i dybden med en enkelt franchise/genre etc. og så kan man i dette tilfælde virkelig mærke den omfattende viden og overvejelse der ligger bag udsendelsen. Jeg har altid været en smule overvældet af Star Trek, og selv den nye film har jeg undgået, fordi jeg ikke kunne overskue kontinuiteten i det hele. Med denne udsendelse er min nysgerrighed for alvor vakt, og nu er det på tide at prøve serien af. Dermed ikke sagt at jeg køber alt i morgen, men serien (i første omgang den originale) er på huskelisten. Tak for en fremragende episode af filmz tv, og jeg glæder mig enormt til næste uge, hvor jeg rent faktisk kender til, og har set, de film der lyder til at komme i centrum.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#6 Slettet Bruger [1971903556] 12 år siden

Takker herr Johan, det er nok en god mulighed for at få kigget lidt nærmere på DS9, når den nu alligevel står og samler støv på hylden. :)

Og enig med #5.
Gravatar

#7 Ericmase 12 år siden

FREMRAGENDE FILMZ (RETTERE SAGT JOHAN)!!!! :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#8 dfms 12 år siden

Super god gennemgang af Star Trek, men din kommentar til Star Trek TMP om "forældede effekter" i filmen var plat, med den teknik der var tilråde i 1978 er effekterne lysår foran, det digitale lort vi har set i f.eks. Avatar.
Gravatar

#9 Slettet Bruger [1971903556] 12 år siden

En ting man virkelig må gi' Paramount - menuerne på de fleste Star Trek-serier på dvd, er VIRKELIG elendige.
Gravatar

#10 Nukleon 12 år siden

#3 Sludder og vrøvl.

Man skal starte med afsnit 1, sæson 1. Det er et fremragende pilotafsnit og selvom første sæson ikke er ligeså god som de senere sæsoner er der stadig rigtigt gode afsnit og øjeblikke, såsom "Duet", et af Star Treks bedste afsnit nogensinde.

Skriv ny kommentar: