Instruktøren på den kommende sci-fi-film “Prometheus”, Ridley Scott, holdt for nylig et pressemøde i London, hvor han viste de første 12 minutter fra filmen, hvorefter han tog imod spørgsmål fra de fremmødte pressefolk.

Se også: FILMZ EXCLUSIVE: Fede nye billeder fra Ridley Scotts “Prometheus”!

Scott blev bl.a. adspurgt om filmens aldersgrænse, da det endnu ikke er blevet afgjort, om filmen får en PG-13-rating (hvilket betyder, at man skal være 13 år gammel for at se filmen uden en voksen ledsager) eller en R-rating (som medfører, at man skal være minimum 17 år gammel for at se filmen alene). “Prometheus” er en prequel til Scott-klassikeren “Alien” fra 1979, som i sin tid fik en R-rating ligesom dens fortsættelser.

Der har tidligere været forlydender om, at filmselskabet 20th Century Fox har lagt pres på Scott for at sikre, at filmen får PG-13-censuren, så de kan hive flere folk i biografen.

”Jeg vil have den censur, der tillader mig at tjene flest penge på filmen,” fortæller Scott og fortsætter: ”Filmstudier kæmper konstant om de forskellige censurer, og det påvirker jo filmens indtjening. Det handler om, hvordan de får deres penge tilbage, og hvis de ikke gør det, er der ingen film. Så det er vigtigt, at film er succesfulde, og jeg bakker det synspunkt fuldt op, for jeg er ikke kun en instruktør, jeg er også en forretningsmand.”

Hvorvidt “Prometheus” ender med en PG-13 eller R-censur, må tiden vise. “Prometheus” gør klar til at udforske universet i danske biografer 31. maj.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (61)
Gravatar

#1 Silver666 11 år siden

Jesus christ
.dvs penge frem for kreativitet Mr Ridley?
. Filmen bliver PG-13 så
for det er der flest penge i.
Gravatar

#2 The narrator 11 år siden

Blir den PG-13 er det ikke usandsynligt jeg ikke gider se den.

Det er heller ikke første gang Ridley Scott sælger ud. Bluray udgaven af Aliens blev ramt af lyseblå/orange pesten.
Gravatar

#3 Kaizer Soze 11 år siden

Så må han da ha´ ændret holdning siden Alien...
Gravatar

#4 Kaversmed 11 år siden

Jeg får utrolig svært ved at tage filmen seriøst, hvis den ender op med en pg13 rating. Kan godt være at jeg lyder som en forkælet møgunge, men i mine øjne sælger Ridley ud hvis han ikke holder fast. Det handler i bund og grund om at være tro mod kildematerialet og ikke mindst sin egen vision, og jeg tvivler stærkt på at en pg13 rating er hvad Ridley ønsker. Gider sq da ikke se en film lavet en business man! Han burde måske have set den komme med det budget Prometheus ligger og roder med.
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#5 Richard Burton 11 år siden

Også ganske vigtigt at få denne med:

So the adjustment of the ratings… are inconsistent and ridiculously inconsistent, so I can start talking about films that have got PG13 this year, which are absolutely fucking ridiculous… is anyone in here from the MPA or whatever it is? …Get your house in order.

Jeg vil bekymre mig om filmens rating efterfølgende. Første forhindring er kvaliteten. Men det vil da være stærkt bekymrende, hvis en PG13 version skulle være dårligere end en efterfølgende PG15 på skive.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#6 TN3578 11 år siden

Ender det med PG-13 censur så overvejer jeg kraftigt at vente med at se filmen til den er udkommet i en directors cut eller noget, på blu-ray.
Gravatar

#7 the_paki_don 11 år siden

bla bla bla, hvis det bliver pg13, gider jeg i hvert fald ikke se den, bla bla bla, han må ikke være forretningsmand...

Hvis Ridley Scott kan formå at få den samme form for intensitet og uhygge ud af en film med en PG13 vurdering, som hvis han havde frie tøjler med en R-rating, så vil han blive hyldet for både at have tilfredsstillet producenternes ønske og at have indfriet fansenes ønsker.

Vi ved alle sammen, at MPAAs vurderinger svinger som en båd i højvande, så der er intet at klandre Scott for, hvis han kan give fans den gode oplevelse med en mildere vurdering.
R-rating passer til universet, men nu er det også en anderledes retning end Alien universet, så vidt jeg har forstået, og så kan vi ikke have en foruddannet holdning til, hvad den "rigtige" aldersvurdering skal være.

Slap af og vent til filmen udfolder sig. Det er mit råd. :)
Gravatar

#8 Michael Andersen 11 år siden

Jeg vil sgu hellere se "Aliens vs Predator 2". Den var R-rated og derfor må det jo være en rigtig god film!
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#9 Wookien 11 år siden

Som jeg læser det, er hans pointe nærmere, at hvis han tjener flere penge på filmen, får han lov til at lave flere film, og får mere frihed i fremtiden.
Gravatar

#10 Babo84 11 år siden

Michael Andersen (8) skrev:
Jeg vil sgu hellere se "Aliens vs Predator 2". Den var R-rated og derfor må det jo være en rigtig god film!


Nemlig. Den første stank nemlig fordi den netop kun var pg-13 :)

Skriv ny kommentar: