Hvis man var nervøs for, om Ridley Scotts “Prometheus” ville kunne nøjes med at få en PG-13-rating, kan man nu ånde lettet op.

Se også: Ridley Scott om censur i “Prometheus”: Det vigtigste er at tjene flest penge.

20th Century Fox har bekræftet, at filmen vil få en R-rating pga. voldelige og intense billeder samt sprogbrugen. Ratingen betyder, at man i USA skal være minimum 17 år gammel for at se filmen alene.

“Prometheus” fungerer som en prequel til Scotts “Alien” fra 1979, som i sin tid også fik en R-rating ligesom dens fortsættelser.

Tidligere udtalte Scott ellers, at han var klar til at gå efter en PG-13-rating, hvis det kunne hjælpe filmens indtjening, men dette bliver nu ikke tilfældet.

Den R-ratede “Prometheus” lander i de danske biografer 31. maj – sandsynligvis med en forbudt for børn under 15 år-censur.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (58)
Gravatar

#1 Baby Strong 11 år siden

SÅDAN !!!
Gravatar

#2 dkkev 11 år siden

herligt!
Gravatar

#3 Babo84 11 år siden

Ja, men der kører faktisk en spændende debat om emnet på imdb blandt andet, og der er fokus på selve beskrivelsen af dens r-rating. Som er: "sci-fi violence including some intense images, and brief language.”

Det lyder altså også en kende på mig, at den ikke indeholder mere end en "hård" PG-13 film. "brief language" betyder max 2-3 fucks. "some intense amages" siger lidt om intensitet, som også siges om pg-13 film. "sci-fi violence" siger i dette tilfælde intet om hvor hård den er, men mere moderat. Håber jeg tager fejl. En hård R-rating lyder ofte beskrivelsen på følgende:


"Rated R for bloody violence and pervasive language"

"Rated R for strong brutal violence throughout, pervasive language, sexual content, nudity and some drug use - some involving children"

"Rated R for strong sci-fi violence and gore, language.

Her er hvad man beskrev om Alien 4 i sin tid:


Rated R for strong sci-fi violence and gore, some grotesque images, and for language
Gravatar

#4 Therien 11 år siden

Fantastisk
Gravatar

#5 Hr. Nielsen 11 år siden

Selv om en god historie er en god historie, og at den er godt fortalt altid er det vigtigste, så glæder det mig alligevel at læse dette. Synes ligesom det passer bedre til det univers filmen foregår i og synes ofte også Scott er bedst, når han bruger den rå vold som virkemiddel til at fremhæve enkelte scener. Han er for det meste bare bedst når tonen og stilen er hård, mørk og kold synes jeg.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#6 Babo84 11 år siden

Jeg vil så lige tilføje, at Terminator 3 i sin tid fik en R-rating, men den var meget meget mildere end eksempelvis de 2 første. Men nuvel, nu har prometheus en R, men jeg fornemmer der muligvis vil komme en anden version på blå.
Gravatar

#7 ego fantastic 11 år siden

SWEEEEET
‎"My cock just passed away - I was wondering if I could bury it inside you?"
Gravatar

#8 Hr. Nielsen 11 år siden

Babo84 (6) skrev:
Men nuvel, nu har prometheus en R, men jeg fornemmer der muligvis vil komme en anden version på blå.
Muligvis, men nu er det da i hvert fald ikke ratingens skyld, hvis filmen fejler så at sige, fordi man af den grund har tvunget 'nogen' til at klippe den om, for at opnå en mildere bedømmelse. Eller jo strengt taget kan dette jo godt være sket alligevel, men sandsynligheden er dog en anelse mindre:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#9 Babo84 11 år siden

#8

Hehe! Dens "beskrivelse" af R-ratingen finder jeg squ lidt pudsig og "lugter" lidt underligt synes jeg, da jeg ofte læser meget om den type, og jeg ved, at hård R-ratede film ofte har en mere aggressiv beskrivelse, hvis "indholdet" virkelig er sigende og advarende, særligt i den type film.

Eksempelvis Pandorum:

Rated R for strong horror violence and language

Eller Underworld film

Rated R for pervasive strong violence and gore, some sexuality/nudity and language

Jeg tror filmen har fået en "moderat" r-rating af hensyn til fans og al den snak om pg-13 vs r-rating, men jeg håber squ jeg tager fejl, og det er noget jeg "læser mig til" ifht. det jeg normalt støder på. Men der har også været meget bøvl og snak om dette i denne sammenhæng.
Gravatar

#10 Killkaj 11 år siden

Lækkert !!

Skriv ny kommentar: