Paramount har i en lang årrække forsøgt at genstarte sin populære franchise om CIA-analytikeren Jack Ryan – denne gang med Chris Pine (“Star Trek”) i hovedrollen, som tidligere er blevet spillet af Alec Baldwin (“Jagten på Røde Oktober”), Harrison Ford (“Patrioternes spil”, “Dødens karteller”) og Ben Affleck (“The Sum of All Fears”). Tilbage i marts valgte instruktøren Jack Bender dog at springe fra.

Se også: Instruktør forlader “Jack Ryan”-reboot med Chris Pine

Kenneth Branagh (“Thor”) blev derefter sat i forbindelse med projektet, og det er nu bekræftet, at han skal instruere filmen, der stadig står uden titel. Han skal dog ikke kun stå bag kameraet, men også foran det – Branagh er nemlig i forhandlinger om at få filmens skurkerolle.

I den nye film er Jack Ryan en tidligere marinesoldat, der arbejder for en succesfuld finansanalytiker i Moskva. Her opdager han dog, at hans arbejdsgiver i hemmelighed har finansieret et terrorangreb mod USA. Branagh skal spille en russisk skurk, der forsøger at smadre USA’s økonomi ved at gøre dollaren værdiløs.

Pine er netop blevet færdig med optagelserne på J.J Abrams’ næste “Star Trek”-film, så det forventes, at optagelserne begynder snart. Filmens manuskript er skrevet af Hossein Amini (“Drive”) og efterbearbejdet af David Koepp (“Jurassic Park”, “Mission: Impossible”).

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (4)
Gravatar

#1 Kyllingebenet 11 år siden

Han var en super fed skurk i Wild Wild West.... eller, ehm.. bare glem det jeg skrev!
Gravatar

#2 The Insider 11 år siden

Done!
War. War never changes.
Gravatar

#3 Jb-film 11 år siden

Jeg ved ikke, om jeg ser frem til en evt. genstart af Jack Ryan-franchisen. Efter den mindre gode ”The Sum of All Fears”, så står ”Jagten på røde oktober” som den bedste og ”Patrioternes spil”, som den mest helstøbte med Harrison Ford i hovedrollen. - Harrison Ford i ”Patrioternes spil” ER Jack Ryan.

Se et foto af Chris Pine - der er ikke meget Jack Ryan over ham. - Men om Kenneth Branagh kan få noget godt ud af det, skal være usagt.
Gravatar

#4 Taxwars 11 år siden

Jeg syntes Patrioternes spil var noget bras, men er enig i at Chris Pine ikke er specielt imponerende.
Layoutet vælter og er ulæseligt - skal det det?

Skriv ny kommentar: