I denne uge er der bl.a. biografpremiere på den hamrende effektive gyser “Sinister”, hvori Ethan Hawke spiller en krimiforfatter, som flytter ind i et hus, hvor der er sket en forfærdelig forbrydelse. Alt imens forfatteren forsøger at løse den uopklarede tragedie, begynder husets onde kræfter at træde i karakter.

Filmen er instrueret af den rutinerede Scott Derrickson, som tidligere har lavet gyserne “Hellraiser: Inferno” og “The Exorcism of Emily Rose”. Senest lavede han science fiction-genindspilningen “The Day the Earth Stood Still”.

Filmz TV var for nylig i Oslo for at interviewe Derrickson, og vi fik talt om alt fra instruktørens inspirationskilder (såsom “Eksorcisten” og “Ondskabens hotel”) til hans mening om den ofte manglende respekt for gysergenren.

Klik i videoen herunder for at se den nye udgave af Filmz TV!



Vis kommentarer (9)
Gravatar

#1 cookiedude91 11 år siden

fantastisk interview! skal klart se sinister, men hvor er det fedt at se en instruktør der går så meget op i gysergenren, selvom jeg syntes han er lidt af en hykler da han jo lavede the day the earth stood still lige efter hans første gyser klarede sig godt :S forhåbentlig holder han sig til gyser genren fremover :)
Gravatar

#2 Sweetiebellefan 11 år siden

Det ser jeg frem til.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#3 Kruse 11 år siden

Glimrende interview som altid, Johan! Du formår altid at komme med bedre og mere gennemtænkte spørgsmål end de gennemsnitlige interviewere, hvilket også altid giver bedre og mere interessante svar, som ikke bare lyder som standard fraser de igen og igen bliver nødt til at fyre af :)

Og jeg skrev en anbefaling på en noget længere og mere dybdegående samtale med Scott Derrickson i anmeldelsestråden af "Sinister", men den fortjener virkelig en anbefaling, så jeg smider den også lige her:

Jeg kan anbefale et todelt interview med Scott Derrickson af Kevin Smith i podcasten SMoviemakers. Den kommer både om hvad der har drevet ham til en karriere i filmverdenen, hans kamp med visse filmprojekter, de store problemer under produktionen af "The Day the Earth Stood Still" og hans arbejde med "Sinister". Det er faktisk en meget fascinerende samtale, der har givet mig lyst til at se "Sinister" og hans første film "The Exorcism of Emily Rose".
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4 The Insider 11 år siden

Tuuuuusind tak for de venlige ord, Rasmus! :-) Jeg skylder dig vist efterhånden et par bajere til julefrokosten!
War. War never changes.
Gravatar

#5 Kruse 11 år siden

#4: Nu kan jeg godt nok ikke lide øl(I know, jeg er lidt mærkelig på det område), men jeg takker for din gestus :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6 The Insider 11 år siden

Det kan jeg faktisk heller ikke... Medmindre der er tale om hvidtøl. Mmmmmmm.... hvidtøllll......
War. War never changes.
Gravatar

#7 elwood 11 år siden

Øl og alcohol fyfor den bvaddrr.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 filmzkim 11 år siden

Det er en af de mest interessante instruktør-interviews, jeg længe har set. Jeg glæder mig til at se "Sinister". Jeg ser også frem til nogle flere gysere af James Watkins, som også virker meget ambitiøs og talentfuld.
Gravatar

#9 filmkorn.dk 11 år siden

Fedt interview. Er overrasket over at instruktøren er så ung. Sinister er scary! Sheeeeeit!
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.

Skriv ny kommentar: