George Clooneys næste film som både skuespiller og instruktør er den kommende krigsfilm “Monumenternes mænd”, der var sat til at få amerikansk premiere lige før jul, hvilket betød, at den – højst sandsynligt – ville konkurrere om en eller flere statuetter, når The Academy Awards løber af stablen næste år.

Det kommer dog ikke til at ske alligevel. Clooney har nemlig valgt at udskyde filmens premiere til februar måned, hvilket betyder, at dens potentielle Oscar-chancer bliver droppet. Grunden til forsinkelsen er simpelthen, at filmen endnu ikke er færdig.

Se også: Ny trailer til Clooneys “Monumenternes mænd” med Matt Damon.

Hvis nogle af effekterne så latterlige ud, ville hele filmen komme til at se latterlig ud. Vi har simpelthen ikke nok mennesker og timer til at nå at gøre den færdig,” udtaler Clooney.

I “Monumenternes mænd” forsøger en gruppe kunsthistorikere og museumsinspektører under 2. Verdenskrig at redde alverdens kunstgenstande, før de bliver destrueret af Hitler. Foruden Clooney er også Bill Murray, John Goodman, Jean Dujardin og Matt Damon på rollelisten.

Filmens danske udgivelsesdato hedder indtil videre stadig den 30. januar 2014, og det vides endnu ikke, om forsinkelsen af den amerikanske dato vil have nogen betydning for, hvornår danskerne kan få lov til at se filmen.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (7)
Gravatar

#1 the_paki_don 10 år siden

Ja, Oscar chancerne er definitivt færdige, når den får udgivelse så tæt på det nye års start...

Men det betyder også, at Clooney går mere op i at lave en god film end at få nogle statuer.

Han har sine prioriterer i orden. :)
Gravatar

#2 misuma 10 år siden

En søn af en kollega, er statist i filmen. Det bliver spændende om jeg kan spotte ham. Hvis han da overhovedet endte i filmen s'følgelig.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#3 Outbound Sith 10 år siden

Ærgerligt...
Men det er nok, fordi han ved, at han alligevel ville komme til at tabe til Alfonso Cuaron. ;)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#4 Mikkel Abel 10 år siden

Nah, jeg tror sgu kun Gravity vinder på teknisk. :)
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#5 Fredag 10 år siden

Jamen jeg er da glad for at manden vælger at lave filmen færdig FØR han udgiver den trods alt:)
Gravatar

#6 X&O 10 år siden

Har han også vundet to. Er det ikke nok. Hellere en god film.
Gravatar

#7 Ispep 10 år siden

Hvilken modig mand, altså. Tænk at han ønsker at gøre filmen færdig. Det havde jeg aldrig troet.

Skriv ny kommentar: