Den svenske succesinstruktør Tomas Alfredson, der står bag kritikerroste film som “Lad den rette komme ind” og “Dame, Konge, Es, Spion”, er på vej med sin næste film.

Læs Filmz’ biograf-anmeldelse af “Lad den rette komme ind”.

Alfredson har modtaget produktionsstøtte fra det norske og svenske filminstitut til at lave en ny filmatisering af Astrid Lindgren-klassikeren “Brødrene Løvehjerte”, som vi først så bragt til live på det store lærred tilbage i 1977.

I alt 288 mio. norske kroner er projektet blevet støttet med, hvilket vil gøre filmen til den dyreste nordiske produktion til dato.

Som hovedforfatter til manuskriptet har Alfredson desuden fået rutineret hjælp i John Ajvide Lindqvist, der var manden, som skrev bogen bag “Lad den rette komme ind”, der blev et stort indiehit som film i de danske biografer.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (19)
Gravatar

#1 Høegh 10 år siden

Haha, jeg viste det ville ske. En stor big-budget filmversion af Brødrene Løvehjerte.
Men jeg havde nu gættet på, at Hollywood ville have overhalet norden i deres evige jagt på at filmatisere random fantasybøger.

Tomas Alfredson er en rigtig dygtig instruktør, men der er dog ingen af hans tidligere film der indikerer at han er den rette mand til sådan en film her.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#2 X&O 10 år siden

Gravatar

#3 squid delicious 10 år siden

Jeg troede hans næste projekt var endnu en Smiley film. Ærgerligt, hvis det ikke bliver til noget.

Tomas Alfredson er en rigtig dygtig instruktør, men der er dog ingen af hans tidligere film der indikerer at han er den rette mand til sådan en film her.


Sagde man ikke det samme om Peter Jackson? ;-)
"Do you smell it?....That's the smell of Bastards."
Gravatar

#4 Ispep 10 år siden

Alt fra Alfredson skal ses.
Gravatar

#5 Stilund 10 år siden

Yeah...
Gravatar

#6 Kruse 10 år siden

Ja, det er efterhånden en gammel nyhed. Hans to seneste film var fantastiske, så jeg er 100 % klar på hvilket som helst projekt han skulle vælge at kaste sig over som det næste. Jeg havde egentligt hellere set at han kom igang med "Smiley's People", som jeg finder væsentligt mere interessant end en kommende Brødrene Løvehjerte-film, men jeg skal helt sikkert se hans kommende film.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7 MOVIE1000 10 år siden

Læste overskriften og troede der var tale om en Astrid Lindgren filmatisering med vampyrer, men det her er jo meget bedre :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#8 Høegh 10 år siden

squid delicious (3) skrev:
Sagde man ikke det samme om Peter Jackson? ;-)


Jo. Men det ændre jo ikke på noget i forhold til Tomas Alfredson :)
At det er lykkedes for en instruktør tidligere, siger hverken mere eller mindre omkring Tomas Alfredsons ever til, at kunne håndtere en kæmpestor produktion.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#9 David Munch 10 år siden

En moderne udgave af Brødrene Løvehjerte.. Jo tak! Håber på nogle moderne genindspilningerne af det originale soundtrack, det ville være fantastisk. :)

Og så måske en drage der var det næste årtusinde værdig..
Gravatar

#10 Høegh 10 år siden

David Munch (9) skrev:
Og så måske en drage der var det næste årtusinde værdig..


Jeg hylder nu den svenske versions meget visionære design, og opgør med forforståelsen af hvordan en drage skal se ud:
http://www.comoyo.com/se/filter/wp-content/uploads...


Buttet og med hysterisk små vinger. Aldrig set før, eller siden.
Det der må ske må ske, måske

Skriv ny kommentar: