Tilbage i 2012 udkom actionfilmen “Dredd”, som blev godt modtaget af kritikerne og hurtigt tilegnede sig en dedikeret fanskare. Men desværre floppede filmen finansielt – den havde kostet $50 mio. at producere, men indtjente blot $35 mio. på verdensplan.

Se også: Karl Urban: Fortsættelse til “Dredd” ikke helt død endnu.

Alligevel har der længe floreret rygter om en kommende toer – særligt i kølvandet på den første films enorme succes på videomarkedet. I “Dredd” spiller Karl Urban en ordenshåndhæver i en postapokalyptisk fremtid, Judge Dredd, og til en “Star Trek”-convention i Frankfurt bekræftede Urban forleden, at seriøse diskussioner om en “Dredd 2” finder sted i øjeblikket.

Ifølge Urban taler filmselskabet, instruktøren Pete Travis (“Vantage Point”) og manuskriptforfatteren Alex Garland (“Sunshine”, “28 dage senere”) sammen om at lave en fortsættelse. Urban fortalte, at filmselskabet har bidt mærke i, hvor utrolig godt “Dredd” har klaret sig på dvd og Blu-ray.

Der har også været snak om at producere en ny “Dredd”-kortfilm med Urban foran kameraet, men det lader altså til, at de planer nu bliver skrinlagt, så en spillefilm i stedet kan søsættes.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (47)
Gravatar

#1 Brodersalsa 10 år siden

JA TAK!
Gravatar

#2 tricopulus 10 år siden

VIDUNDERLIGT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Thank You GOD :-)
Ad lucem – mod lyset
"TO BOLDLY GO WHERE NO MAN HAS GONE BEFORE..."
Gravatar

#3 Mikkel Abel 10 år siden

Efter vanvittig hype var "Dredd" nok en af de største skuffelser for mit vedkommende. Øv, den var kedelig. Jeg håber da 2'ern bliver bedre.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#4 Sjølle 10 år siden

Jeg forstod aldrig hvorfor den floppede? Dredd var da VOLDfed! Kom med 2´eren!! :-)
Gravatar

#5 The Insider 10 år siden

Jeg var også helt vild med den første. Har vist efterhånden set den 7-8 gange på Blu-ray. Urban ROCKS!
War. War never changes.
Gravatar

#6 danish99 10 år siden

Ej lad nu vær med det. Den floppede fordi der var ingen dybet i filmen eller Dredd. Og så handlede den bare om krig inde i en bygning. Den var ringe.
King
Gravatar

#7 The Insider 10 år siden

#6, making fun of a Judge is an automatic fail!
War. War never changes.
Gravatar

#8 OxxY 10 år siden

JAAAAAAAA! Håber virkelig de holder stilen fra 1'eren med mindre med veludført plot, i stedet for det sædvanlige hollywood idioti med et plot og univers så stort og mægtigt at det hele drukner i en gang forkludret roderi.
Gravatar

#9 Kviesgaard 10 år siden

Så må jeg hellere ned til den lokale DVD pusher og få købt et eksemplar af Dreed, da jeg fandt 2012 filmen ganske god og mere tro mod tegneserien end Stallone udgaven.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#10 Frederik 10 år siden

Jeg er så en af dem der aldrig har forstået hvorfor den film er blevet så populær blandt filmfans.


Judge Dredd skal være satire, og "Dredd" er i princippet bare en standard actionfilm. Den nye "RoboCop" lider faktisk af præcis det samme problem, for moderne genrefilm er blevet alt for bange for humor. Se "The Raid" i stedet, den er på Netflix. Samme koncept, eksekveret meget bedre.


Snublede forresten lige over den her tweet: https://twitter.com/colliderfrosty/status/43835258...

Skriv ny kommentar: