Mange gode actionfilm med bl.a. Sylvester Stallone og Vin Diesel har i årenes løb fået uretfærdigt dårlige anmeldelser af særligt kvindelige anmeldere, der ikke tager disse film for, hvad de er.

Se også: Filmz-toppen: Best of Uwe Boll

Den uretfærdighed vil Filmz nu som det første filmmedie i Danmark sætte en stopper for. Fra dags dato vil kvindelige anmeldere på Filmz ikke mere få lov til at anmelde film med flotte CGI-effekter eller biljagter med mange gearskift.

”Det har længe været kendt, at kvinder hader action og ikke forstår og sætter pris på genren. Det tager vi nu konsekvensen af, så fremadrettet vil vores anmeldere af det forkerte køn kun anmelde romantiske komedier eller film for de fine inde i Grand Teatret,” siger Filmz-redaktør Morten Vejlgaard Just om det idealistiske initiativ.

I fremtiden vil du som action-fan altså være sikker på, at den næste Michael Bay-film får de mange stjerner, den fortjener her på Filmz.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (41)
Gravatar

#1 Morten1 9 år siden

Den joke må i kunne lave liiidt bedre ;)
Gravatar

#2 Kaversmed 9 år siden

Høhøh.. ;) Tog mig selv i at tjekke om klokken var over tolv.
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#3 The-new-meister 9 år siden

Kaversmed (2) skrev:
Tog mig selv i at tjekke om klokken var over tolv.


Det samme her.. hehe:)
Gravatar

#4 sonofsun 9 år siden

Udbuddet, og opfindsomheden 1 april, er godt nok dalet en del de sidste par år, ikke kun her, men over alt.
Eller er det bare mig?
Gravatar

#5 Kruse 9 år siden

Det værste er at der nok skal være en håndfuld brugere på Filmz, der ville ønske at nyheden var udkommet en anden dag.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6 Cain 9 år siden

Tjah så kunne det være man rent faktisk kunne få nyheder på siden i stedet?
Is that my stomach or ypur Ambrocius?
Gravatar

#7 elwood 9 år siden

Så lad os da bruge tråden her til og finde de bedste 1 aprilsnare.

Googles selfies er kedelig, hvor dælen er Blizzards henne, de plejer og være ret så kreative, men kan ikke se noget på deres side endnu.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 Troels-K 9 år siden

#7 Blizzard er hovedsagligt amerikansk, så de skal lige nå at vågne før deres aprilsnar kommer ;)
Gravatar

#9 elwood 9 år siden

Ahh jeg glemmer altid den pokkers tidszone :)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 Jb-film 9 år siden

Går man udenfor filmz, så er der sikkert nogle der godt kan undvære Ann Lind Andersen - om ikke andet så vil Maria Månson sikkert være undtagelsen der bekræfter reglen om en rimelig anmelder.
Her på den 1. april med fokus på de kvindelige filmanmeldere. :-)

Skriv ny kommentar: