Mange danske instruktører har en drøm om at komme til Hollywood at lave film. Men drømmen kan hurtigt blive til et mareridt, fortæller en af de danskere, der har prøvet lykken i USA.

Se også: Otte år efter biografpremieren får “Råzone” en fortsættelse

Christian E. Christiansen brød igennem i Danmark med filmene “Råzone” og “Dig og mig”, som gjorde drømmen om Hollywood mulig.

Således blev han hyret til at instruere gyserfilmen “The Roommate”, men det var langt fra en drøm af en oplevelse:

”Den første aften jeg er på optagelse, sidder der syv-otte producere med hver sin monitor 50 meter fra mig og følger med i alt, hvad jeg laver. I første omgang følger jeg manuskriptet til punkt og prikke, men da jeg et par timer inde i optagelserne prøver at lave noget, der er bare lidt anderledes, kommer de rendende og stopper det hele,” fortæller Christian E. Christiansen.

“The Roommate” blev imidlertid et stort hit i biograferne, så den danske instruktør fik chancen med endnu en gyser, “The Devil’s Hand”.

Den floppede dog fælt, hvilket skyldes filmens producenter, der ville have en PG-rating klistret på filmen, hvilket betyder, at den må ses af børn i følgeskab med en voksen. Derfor blev størstedelen af volden klippet ud.

”Det var en frustrerende og decideret dårlig oplevelse, som følge af at producerne både var kontrolfreaks, uerfarne og direkte inkompetente,” siger Christian E. Christiansen om forløbet.

Christian E. Christiansen er siden vendt tilbage til Danmark igen for at lave film. Han var biografaktuel i sommer med ungdomsfilmen “Lev stærkt”.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (0)

Skriv ny kommentar: