Han har fået sit store gennembrud med film som “Nawals hemmelighed” og “Prisoners”. I maj skal han så konkurrere om Guldpalmen ved filmfestivalen i Cannes med filmen “Sicario”, og derefter står den så på “Blade Runner 2” – den canadiske filminstruktør Denis Villeneuve nyder for tiden stor succes.

Se også: Forhandlinger: Ryan Gosling skal medvirke i “Blade Runner 2″

Til National Post fortæller Villeneuve, at Hollywood fik øjnene op for hans talent, da han blev Oscar-nomineret for “Nawals hemmelighed” i 2011:

”Folk spurgte mig, hvad jeg helst ville lave. Science fiction, svarede jeg dem, altid science fiction. Jeg har altid drømt om at lave science fiction. Så nu, hvor muligheden er der, så hopper jeg ud i det,” siger Denis Villeneuve og fortsætter om sit forhold til den originale “Blade Runner” fra 1982:

”‘Blade Runner’ er med afstand min favoritfilm. ‘Blade Runner’ er nærmest som en religion for mig.”

Den nye “Blade Runner”-film, der har Harrison Ford med igen, vil foregå årtier efter den første, der udspillede sig i et dystopisk Los Angeles i år 2019.

Det er endnu uvist, hvornår “Blade Runner 2” får premiere.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (3)
Gravatar

#1 Driver 8 år siden

Han har bevist, at han er en hamrende talentfuld instruktør med Enemy og Prisoners - En ny Nolan, hvis jeg skal drage sammenligninger, uden det egentlig burde være nødvendigt.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#2 Mr AC 8 år siden

Det lader til at de har fundet en med den rigtige indstilling til at lave en opfølger på en så ikonisk film som Blade Runner... spørgsmålet er så om han får lov til at lave hans vision af filmselskabet og om den rammer plet hos publikum.

Jeg glæder mig i hvert fald til at se resultatet.
I felt a great disturbance in the Force, as if millions of voices suddenly cried out in terror and were suddenly silenced.
Gravatar

#3 Den fede 8 år siden

Driver (1) skrev:
Han har bevist, at han er en hamrende talentfuld instruktør med Enemy og Prisoners - En ny Nolan, hvis jeg skal drage sammenligninger, uden det egentlig burde være nødvendigt.


Helt afgjort. Prisoners var mesterlig. Det er drømmescenariet for en svær toer.

Skriv ny kommentar: