Hollywood bør undersøges for brud på borgerrettighederne, hvis det står til American Civil Liberties Union (ACLU). En ny rapport slår fast, at kvindelige instruktører ekskluderes fra flertallet af film.

Se også: Ronnie Fridthjof: Kvindekvoter giver dårligere film

Ifølge The Guardian vil ACLU kræve, at Hollywood-studierne, tv-selskaberne og agentbureauer undersøges med henblik på at blive bragt for retten.

”Hollywood er i en slem situation, hvad angår kønsligestilling, og de har fået lov til at slippe af sted med det,” siger Ariela Migdal, advokat hos ACLU.

I 2014 var kun syv procent af Hollywoods 250 mest sælgende film instrueret af kvinder.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (4)
Gravatar

#1 Snyltetast 8 år siden

Blandt de store kvindelige instruktører synes jeg nu heller ikke, at niveauet gennemsnitligt er på højde med deres mandlige ditto'er.
I øvrigt er tendensen nok lidt, at kvinder foretrækker at instruere kærlighedsfilm el. film med stærke kvindelige hovedroller; og det sælger bare ikke lige så godt i bio.
Gravatar

#2 Nagash 8 år siden

Nu må det snart stoppe. Hvorfor skal vi have stoppet alt den politisk korrekthed ned i halsen hele tiden. Kan de ikke se, at vi er poppet til randen af det pis. Folk begynder snart at blive så irriteret over det, at de begynder at gøre direkte modstand.
Gravatar

#3 steadi07 8 år siden

Hvis ikke, at ACLU garanteret mente det 100% seriøst, så ville jeg grine. Det må simpelthen være en joke... Og så alligevel ikke.

Jeg er såmænd til dels enig i, at kvindelige instruktører nok har betydeligt sværere ved at få "større" Hollywood-film, men at hive Hollywood for en dommer pga. det? Check yourself before you wreck yourself.
Gravatar

#4 Hive 8 år siden

Jamen jøsses da, nu må al det latterlige feminist-pjat sgu stoppe...

Skriv ny kommentar: