For nogle uger siden forklarede Greg Silverman, chefen hos Warner Bros., at en af de afgørende forskelle på DC Comics og Marvel Studios var, at Warner og DC udvalgte markante instruktører til at sætte deres unikke signatur på deres superheltefilm. Den kritik kan Marvel-chef Kevin Feige ikke genkende.

Se også: Sådan vil DC gøre tingene anderledes end Marvel

I en snak med The Hollywood Reporter bliver Feige konfronteret med Silvermans kritik, men Feige kan ikke genkende, at Marvel ikke også har markante instruktører:

”Mit svar er: Se på filmene. ‘Iron Man’ og ‘Iron Man 2’ er tydelige Jon Favreau-film. Kenneth Branagh har sit mærke udover ‘Thor’. ‘Captain America: First Avenger’ er rigtig meget en ‘Joe Johnston’-film. Det bedste eksempel er nok ‘Guardians of the Galaxy’ med James Gunn,” siger Feige.

Til sammenligning har Warner Bros. hyret instruktører som Christopher Nolan, Zack Snyder og Martin Campbell til deres tegneseriefilm.

Er du enig: Har Marvels film lige så markante instruktør-aftryk som DC Comics’ film?

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (22)
Gravatar

#1 Kau 8 år siden

Jeg kan ikke rigtig se forskel på marvels film. De kører bare ud i et, så det kunne ligeså godt være den samme mand/dame som lavede dem alle.

Jeg er nok også mere til DC filmene. Jeg er ikke så glad for Marvel filmene, jeg kan godt li Thor filmene & Captain America 2. Alt det andet de smider ud, synes jeg ikke rigtig om !
Gravatar

#2 Captain Marvel77 8 år siden

Jeg , personligt er 90 % Marvel-fan og 10 % DC-fan, og da marvel jo mest har haft dominans på film-markedet og måske også i tegneserie-verden, ifht dc, så er jeg mest vild med marvel, fordi deres film har noget for alle slags mennesker, og så er de positive i deres udformning og dette appellerer til mig.
DC´s film er for mig alt for mørke og prøver at fange realismen i verdenen, og det er iorden, men det må jo også gerne være mere lys og ikke kun dysterheden, der gennemvædder filmene, fordi film skal gerne kunne bringer aspekter fra hele mennesket frem, altså både godt og dårligt, og ikke kun det ene frem for det andet.
Men jeg håber da alligevel at DCCU vil få fremgang med deres kommende film som jeg som fanboy også glæder mig til at se i biffen og købe på blu-ray :-)
Gravatar

#3 moulder666 8 år siden

For nogle uger siden forklarede Greg Silverman, chefen hos Warner Bros., at en af de afgørende forskelle på DC Comics og Marvel Studios var, at Warner og DC udvalgte markante instruktører til at sætte deres unikke signatur på deres superheltefilm. Den kritik kan Marvel-chef Kevin Feige ikke genkende.


Jeg er tilbøjelig til at give ham ret i, at DC har nogle mere højt profilerede instruktører - men der er stadig langt derfra og til at insinuere, at det resulterer i bedre film.

Green Lantern havde en ret unik signatur - det samme havde Batman Forever - men jeg vil ikke just fremhæve det som noget godt! Jeg har heller ikke fået set Jonah Hex endnu (på trods af, at jeg var stor fan af tegneserien som barn) men har kun hørt skidt om den.

Ikke dermed sagt, at jeg ikke holder af DC-film. Batman-universet og Watchmen er jeg stor fan af, og jeg ser da også frem til Batman vs. Superman. Men indtil videre er det stadig Marvel der bevarer førerpositionen i mit lille interne univers! :-)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#4 Geekalot 8 år siden

Mere fan af DC på tegneserie basis, hvor jeg har det total modsat når det gælder film :) ville ønske de havde Marvel til at filmatisere deres tegne serier :) det er de ret så gode til.
Gravatar

#5 theassociate2010 8 år siden

Med Alan Taylors udmelding om aldrig at ville arbejde for Marvel igen ifbm Thor 2, kunne man fristes til at sige der er noget om snakken...
Gravatar

#6 cain 8 år siden

Tjah vil til dels give DC ret. Marvels film er noget generiske, men samtidigt giver det også en slags sammenhæng at det hele nærmest kunne være lavet af samme person, lige fra filmene til serierne.
Vil vente med en dom over DC til der er kommet flere film i deres nyere sammenhængende univers.


Geekalot (4) skrev:
Mere fan af DC på tegneserie basis, hvor jeg har det total modsat når det gælder film :) ville ønske de havde Marvel til at filmatisere deres tegne serier :) det er de ret så gode til.


Har det lige omvendt

Tegneserier - Marvel, er dog også til DC, topcow og dark horse
Animated - DC
Serier - Arrowverse, der jo egentlig er DC men alligevel ikke.. (Dog ser netflix ud til at blive en go udfordrer hvis de kan holde stilen fra DD)
Film - Ikke helt besluttet endnu, stadig med Batman Returns og Watchmen som de bedste.
Gravatar

#7 Geekalot 8 år siden

#6 Var kæmpe fan af Superman og Justice league, da jeg var knægt, fandt slet ikke Marvel interessant dengang af en eller anden grund, men er mega hyped hver gang der udkommer en film fra Marvel af, og knap så hyped når der udkommer en fra DC af :/
Dc`s sidste fortolkning af Batman fandt jeg rigtig god, deres lidt samme mørke stil med Superman fandt jeg knap så charmerende, stadig en go film, men at det hele skulle være mørkt og næsten sort/hvid trak ned ved den syntes jeg.
Gravatar

#8 cain 8 år siden

Geekalot (7) skrev:
#6 Var kæmpe fan af Superman og Justice league, da jeg var knægt, fandt slet ikke Marvel interessant dengang af en eller anden grund, men er mega hyped hver gang der udkommer en film fra Marvel af, og knap så hyped når der udkommer en fra DC af :/
Dc`s sidste fortolkning af Batman fandt jeg rigtig god, deres lidt samme mørke stil med Superman fandt jeg knap så charmerende, stadig en go film, men at det hele skulle være mørkt og næsten sort/hvid trak ned ved den syntes jeg.


X-men var min helt store serie.. Senere kom Lobo, Moonknight, The Darkness, ABC Warriors, New Mutants, Hulk, Batman til. Samt en del Manga, nok mest DB og DBZ.

JL er jeg først rigtig gået igang med i forbindelse med de animerede. Samme gælder Green Lantern.

Jeg har dog også været superman fan da en af mine mors yndlingshistorier involverer mig, en kappe, en trappe og hul i hovedet :)
Gravatar

#9 Geekalot 8 år siden

#8 haha :) syntes X-men var en rodet affære da jeg var yngre, og til dels endnu, det er ikke en serie man bare kan gå ind til, for lad os sige jeg køber nummer 121, så er der sket så meget før så man vil være lidt lost hvis man startede med nummer 121. Superman derimod startede 9/10 gange med en historie der blev afsluttet igen i det samme blad, så på den måde var den meget nemmere at følge med i. En af mine daværende kammerater havde abonomeng på X-men, så et at dem der var professoren død, og et efterfølgene blad var han i live igen, der fattede jeg så ikke meget af det længere :)
Gravatar

#10 cain 8 år siden

Geekalot (9) skrev:
#8 haha :) syntes X-men var en rodet affære da jeg var yngre, og til dels endnu, det er ikke en serie man bare kan gå ind til, for lad os sige jeg køber nummer 121, så er der sket så meget før så man vil være lidt lost hvis man startede med nummer 121. Superman derimod startede 9/10 gange med en historie der blev afsluttet igen i det samme blad, så på den måde var den meget nemmere at følge med i. En af mine daværende kammerater havde abonomeng på X-men, så et at dem der var professoren død, og et efterfølgene blad var han i live igen, der fattede jeg så ikke meget af det længere :)


Ja der kan jeg jo ikke være uenig, men det var så en af de ting der tiltalte mig ved X-men :)

Skriv ny kommentar: