En stor del af de 3D-film, du ser i biografen, er ikke optaget som 3D, men derimod efterkonverteret til det populære brilleformat. Sådan bliver det sandsynligvis også med “Blade Runner 2”.

Se også: ”Blade Runner 2″-instruktør: Måske er “Blade Runner 2” en dårlig idé

Fotografen på Denis Villeneuves sequel til Ridley Scotts klassiker, Roger Deakins, vil nemlig ikke optage i 3D:

”Nej, det gør jeg ikke. Jeg er blevet tilbudt at gøre det. Det har jeg bare ikke lyst til. Jeg laver den her film med Denis [Villeneuve], og så vil den blive lavet til 3D bagefter, men den bliver ikke skudt i 3D. Jeg bryder mig faktisk ikke om at se 3D,” siger Roger Deakins til Interview Magazine.

Den nye “Blade Runner”-film vil foregå årtier efter den første, der udspillede sig i et dystopisk Los Angeles i år 2019. Og altså i modsætning til originalen vil kunne opleves i 3D.

Hvilket format vil du helst se den i?

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (7)
Gravatar

#1 Kaversmed 8 år siden

2D all the way. Jeg er færdig med 3D - oplevelsen stemmer ikke overens med prisen på billetten.
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#2 silegnaV 8 år siden

2D only.
Gravatar

#3 rauhe 8 år siden

Hvis det ikke giver noget at filmen er i 3D, er 2D klart at foretrække.
Det der irriterer mig ved 3D er:
-Lysstyrken på skærmen falder (~½ så meget lys som ved 2D)
-Briller der gør ens synsfelt mindre.
-Underlige undertekster

Den eneste film jeg virkeligt har nydt i 3D er Avatar.
Gravatar

#4 Jack Slater 8 år siden

2D og 24 billeder i sekundet så er jeg glad :)
Gravatar

#5 MystiskeMox 8 år siden

2D overgår langt 3D rent billedkvalitetsmæssigt, så det er da klart at den skal ses i 2D.
Gravatar

#6 patrickjane 8 år siden

Enig. 2D er bedst. Jeg får intet ud af at se 3D overhovedet, andet end hovedpine. Og det kan jeg sagtens undvære:o) 3D er stærkt overvurderet i min verden.
Gravatar

#7 Roxtaf 8 år siden

Det er som sådan meget nemt, jeg spytter ikke i 3D kassen før det kan laves på en smart måde i stedet for de lorte briller der napper halvdelen af lyset, og desuden ikke given det mindste smule imponerende effekt.

Skriv ny kommentar: