Han var Oscar-vært tilbage i 2005, hvor kritikerne var hårde ved Chris Rocks egenskaber som toastmaster for The Academy Awards. Nu får Rock så en ny Oscar-chance, da han netop er blevet bekræftet som 2016-værten, skriver The Wrap.

Se også: Første spådom: Spielberg og Tarantino i Oscarkamp i 2016

Dermed afløser han Neil Patrick Harris, der blev valgt på grund af sine brede evner som entertainer med erfaring inden for sang, dans og komik. I den sammenhæng er Chris Rock mere den rene stand-up-vært, der som type traditionelt har haft det svært i Oscar-sammenhæng, hvor Billy Crystal generelt regnes for den bedste i rollen historisk set.

Den 88. udgave af Oscar-uddelingen, hvor filmbranchen i Hollywood hylder sig selv, skal i 2016 afholdes d. 28. februar i Dolby Theatre.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (9)
Gravatar

#1 Nagash 8 år siden

Neil Patrick Harris blev først og fremmest valgt, fordi han er bøsse. Alt det andet var bare bonus. Vi har selv set, hvor politisk korrekt Hollywood prøver at være for tiden, så hvorfor skulle der være andre grunde end det?

At han så rent faktisk var en god vært, er noget helt andet. Harris er en fantastisk multikunstner. Så stor respekt til ham. Men at han blev valgt for sine talenter... HA!
Gravatar

#2 Geekalot 8 år siden

Ja Ellen DeGeneres har også været, så næste år kan vel kun være Peter Dinklage. Der er vel ingen multi handikappet skuespiller i hollywood ? ellers var det også et af mine bud.
Gravatar

#3 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#1 #2 Så når en hvid, hetero, vestlig mand er Oscar-vært, så er det på grund af talent, imens alle andre er det på grund af den Hollywood-minoritet, de nu engang tilfældigvis tilhører? Den er sgu for nem, gutter. Skift plade en gang imellem.

OT: Hvis vi nu trækker de to 'gamle' fra - Bob Hope og Billy C - hvem mener I så, har været den bedste vært i nyere tid? Alle de rene stand-uppere har været ret ringe. Hugh Jackman var jeg selv ret begejstret for - meget klassisk vært, fed åbningssang:
Gravatar

#4 Geekalot 8 år siden

Morten havde de nu været en smule seriøse i Hollywod havde de valgt sådan en som Morgan Freeman, Samuel Jackson eller Halle Berry. Pointen er der er mange sorte seriøse gode skuespillere. Men de vælger en der ikke aner hvad skuespil er og hvis det skulle være for hans sjove side, så halter den nu også. Men de har lige haft en bøsse, året før en lebbe, nu skal han være sort. Ligsom hvad Hollywood ikke har gjort nogensinde, skal simpelthen bare nåes NU, og det er til at brække sig over.
Ja ved godt han har været host før, bare den sammensætning der er ved at blive...
Billy Crystal syntes jeg egentlig der har leveret rigtig godt :)
Gravatar

#5 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#4 Der er da intet logisk i Morgan Freeman, Samuel Jackson eller Halle Berry som Oscar-værter!? Ingen af dem har entertainer-erfaring, som det traditionelt har krævet for at være vært ved Oscar.

Pointen er jo, at det er dig, der kun kan se deres minoritet og ikke dem som personer. Jeg tror virkelig ikke, at Ellen er valgt på grund af sin seksualitet, men nærmere fordi hun er bredt anerkendt som en af de største entertainere i USA. Derfor er det naturligvis helt ok at kritisere valgene. Forstår ikke genvalget til Chris Rock, men ikke fordi han er sort, men fordi han ikke er sjov.

Det er jo ikke 'politisk korrekte' Hollywood, der vælger vært, men en seertalsstyret tv-station, der vælger den vært, de mener, kan skaffe flest seere til deres program og dermed sælge flest reklamer. Kapitalisme tæver politisk korrekthed any day.
Gravatar

#6 Business Monkey 8 år siden

Mit fejlslagne #JeffGolblum4OscarHost på Twitter skal nok vende stærkt tilbage næste år!!!

(Fuck, det ville være fedt med Goldblum - se HAN ER EN ENTERTAINER!)
Gravatar

#7 Star Trek fever 8 år siden

Pointen er jo, at det er dig, der kun kan se deres minoritet og ikke dem som personer.


LOL Hollywood drukner i at gøre det til at spørgsmål om farve. Igen en sort Johnny Storm eller Boba Fett?? Det holder bare ikke
Get woke, go broke.

All lives matter.

Facts dont care about feelings

#CancelDisneyPlus, #JusticeforGina

"Jews were beaten in the streets, not by Nazi soldiers, but by their neighbours - even by children. I condemns all that Nazis did and stood for, but because history is edited, most people today don't realize, that to get to the point where Nazi soldiers could easily round up thousands of Jews, the government first made their own neighbours hate them simply because they were Jews. How is that any different from hating someone for their political views - left or right?"
Gravatar

#8 Driver 8 år siden

Chris Rock som vært? Det skal stensikkert nok afføde en masse jokes med slet skjulte hentydninger til de manglende sorte på rollelisterne i Hollywood.

Neil Patrick Harris var i øvrigt dårlig. Jeg har større tiltro til Chris Rock, hvis han kan holde lidt igen med at tale om racediskrimination. Havde håbet på Ricky Gervais, fordi han hver gang har SLAGTET hollywood og kendiserne til the Golden Globes. Jeg ville elske sådan en super akavet stemning til the Oscars.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#9 steadi07 8 år siden

Det kunne være underholdende med Ricky Gervais, men det er jeg ikke sikker på, at akademiet tør :)

Jeg har generelt været ret glad for Billy Crystal. Han er entertainer på den gammeldags facon. Steve Martin havde også en god intro-standup

Skriv ny kommentar: