Selv om titlen på “Batman v Superman: Dawn of Justice” indikerer, at Zack Snyders kommende film handler om rivaliseringen imellem de to DC Comics-helte, så er der også plads til en rendyrket skurk. Han hedder Lex Luthor, men vi ved ikke meget mere om hans rolle.

Se også: Zack Snyder: Batman har fordelen imod Superman

Det er Jesse Eisenberg (“The Social Network”), der spiller skurkerollen som Luthor, der ejer LexCorp. Han fortæller nu, at den nye udgave af Luthor bliver meget moderne:

”Det er et meget moderne take på den her ellers ganske historiske og ikoniske karakter. Han har en genkendelig, moderne psykologi, der både kan bruges til at charmere og til at ødelægge,” udtaler Eisenberg ifølge Batman-News.

Lex Luthor hører notorisk hjemme i Supermans univers, men denne gang skal han altså også navigere i et Batman-univers. Og netop Batman kommer Luthor til at møde. Eller i hvert fald enten Bruce Wayne eller alter egoet Batman, der spilles af Ben Affleck:

”Det er mærkeligt at spille sammen med folk som Ben Affleck. For her skal jeg være nedladende over for ham. Uden for settet tænker jeg på ham med stor ærbødighed, men på settet er jeg nedladende over for ham.”

“Batman v Superman: Dawn of Justice” får dansk premiere den 24. marts 2016.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (0)

Skriv ny kommentar: