Først tog den rekorden for bedste åbningsweekend både i Nordamerika og globalt fra “Jurassic World”. Nu slår “Star Wars: Episode VII – The Force Awakens” så også Colin Trevorrows dinofilm i jagten på at nå en milliard dollars i indtjening først.

Se også: Ny “Star Wars”-film smadrer salgsrekorder

“Jurassic World skulle nemlig bruge 13 dage på at indtjene det, som J.J. Abrams’ “Star Wars”-film kun har brugt 12 dage på at nå – 1 milliard dollars. Det skriver Variety.

Dermed er “The Force Awakens” allerede nr. 15 på listen over film, der har tjent mest ind nogensinde. Der er dog et stykke op til “Avatar” på førstepladsen med sine 2,788 milliarder dollars.

Her er det dog værd at bemærke, at den nye “Star Wars”-film endnu ikke er åbnet i Kina. Verdens andenstørste filmmarked får først fornøjelsen af “Episode VII” d. 9. januar.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (7)
Gravatar

#1 Therewillbeblod 8 år siden

Fuck Jurassic World!!

Star Wars har jeg intet forhold til. Det jeg har set af de film, har altid virket lidt som en legetøjs butik, på LSD...altså bare på den ufede måde!
Fuck Jurassic World!!
Gravatar

#2 Brorim 8 år siden

Therewillbeblod (1) skrev:
Fuck Jurassic World!!

Star Wars har jeg intet forhold til. Det jeg har set af de film, har altid virket lidt som en legetøjs butik, på LSD...altså bare på den ufede måde!


Så alt i alt en god solid positiv indstilling til sagerne ...
Gravatar

#3 region 2 killer 8 år siden

Fan service beats fan service.

Jaws 3 makes Jaws 2 look like Jaws and if Jaws: The Revenge hadn't surfaced to make Jaws 3 look like Jaws 2, Jaws 3 would have been known as the bigge
Gravatar

#4 Kaversmed 8 år siden

region 2 killer (3) skrev:
Good movie beats bad movie.


Fixed
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#5 MystiskeMox 8 år siden

Morten, og du mener selvfølgelig ikke Avatar, men Borte Med Blæsten når du nævner hvilken film der har tjent mest. Angivelse uden inflationsmedregning giver ingen mening, utroligt at filmindustrien bliver ved - måske fordi de er mere fokuserede på at levere rekorder end korrekte oplysninger.
Gravatar

#6 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#5 Der er vel intet faktuelt forkert i at påstå, at Avatar har tjent flest biograf-dollars? Det ville derimod være forkert at påstå, at den her indtjent mest købekraft, som du rigtigt påpeger, at Borte med Blæsten har, hvis vi kun kigger på Nordamerika. Mig bekendt findes der dog ikke en liste renset for inflation, der dækker hele verden? Derfor er den inflationsramte dollar det bedste, vi har, når vi taler globalt box office.
Gravatar

#7 MystiskeMox 8 år siden

Morten Vejlgaard Just (6) skrev:
#5 Der er vel intet faktuelt forkert i at påstå, at Avatar har tjent flest biograf-dollars? Det ville derimod være forkert at påstå, at den her indtjent mest købekraft, som du rigtigt påpeger, at Borte med Blæsten har, hvis vi kun kigger på Nordamerika. Mig bekendt findes der dog ikke en liste renset for inflation, der dækker hele verden? Derfor er den inflationsramte dollar det bedste, vi har, når vi taler globalt box office.


Nej, helt principielt er det ikke forkert at påstå at Avartar har tjent flest biograf-penge. Men vi ved jo begge at det alligevel nærmest bliver så forkert som det kan blive så hvorfor give os de hovedløse (forkerte) oplysninger og filmindustrien gør det gang på gang på gang (enten er de dumme og det tror jeg ikke, men så anser de nok os for dumme og vil gerne konstant præsentere rekorder for at skabe hype og de færreste blandt publikum opfatter nok ikke alle deres forkerte oplysninger). En filmindtjening skal justeres for inflation for at give nogen som helst mening, hvis der skal sammenlignes. Nu er vi dog så heldige at lige Avatar også med inflation er tæt på at være den som har indtjent mest.

Der findes også andre inflationsjusterede lister end den amerikanske box office og de er gældende på verdensplan, de er dog ikke officielle, men der er gjort en del ud af at få dem så nøjagtige som mulige. En af dem er den her Wikipedia liste https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highest-gros...

Skriv ny kommentar: