De mandlige hovedroller er besat i “The Dark Tower”. Idris Elba spiller hovedrollen som Roland Deschain, der jagter Man in Black, som spilles af Matthew McConaughey. Nu er der så nyt om den kvindelige hovedrolle i Nikolaj Arcels filmatisering af Stephen Kings “The Dark Tower”.

Se også: Nikolaj Arcel skal instruere filmatisering af Stephen King-bogserie

Det er Abbey Lee, der er blevet tilbudt at spille den kvindelige hovedrolle som Tirana, skriver The Wrap.

Lee fik et gennembrud som en af de kidnappede kvinder i “Mad Max: Fury Road” og er nu snart aktuel i “Gods of Egypt” og Nicolas Winding Refns “Neon Demon”.

Manuskriptet skrives af Arcel og Anders Thomas Jensen, der dog har fået hjælp af Hollywood-veteranen Akiva Goldsman og Jeff Pinkner. Det forventes, at “The Dark Tower” bliver begyndelsen på en franchise-serie.

“The Dark Tower” får premiere d. 13. januar i 2017.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (9)
Gravatar

#1 Stetso-G 8 år siden

Nogen 'spændende' valg af skuespillere. Gad vide, hvor langt væk fra bøgerne de kommer til at bevæge sig med manuskriptet også.
Gravatar

#2 Gasivodo 8 år siden

Roland Deschain er i min hjerne stadig = En Clint E. omkring de 45-50 år*!
DET, samt hvorledes de får 'Dettas historie med i det hele, bliver spændende.

*Yup! To late. Og Roland var mørkhåret, ik'?
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#3 Carmul 8 år siden

Det bliver, uanset valg af skuespillere, en umulig opgave. Ser dog frem til resultatet alligevel. Hele molevitten kan jo rebootes året efter.
Gravatar

#4 Geekalot 8 år siden

Hehe selv en opgave som 22.11.63 som burde være rimlig simple at lave, har de fucket up. Så min tvivl på denne King filmatisering er ret høj.
Gravatar

#5 Casanova_Frankenstein 8 år siden

Jeg kan ikke mindes en karakter i bøgerne som hedder Tirina, men jeg er så også kun i gang med den 5 bog, så det kan da være at hun dukker op. (Jeg kunne dog heller ikke lige finde noget om at karakteren skulle hedde Tirina i kildens tekst, så hvor kommer det fra?)

Jeg går ud fra at hun så må være tiltænkt rollen som Odetta, hvilket er lidt sjovt da hun er sort i bøgerne, og det er ikke helt ubetydeligt at hende og Roland ikke har samme hudfarve. Men okay, efter at de har besluttet at Roland skal være sort i stedet for hvid, så må dette jo også være det næste naturlige skridt. :-)

Jeg er godt nok bare bange for at det hele ender med at være en dødssejler allerede fra begyndelsen. Især fordi at de med disse valg af skuespillere piller ret meget ved den måde karakterene er beskrevet i bøgerne.

Idris Elba er dog en meget dygtig skuespiller i min bog, så det kan jo være at det går.
What kinda crazy man blows up a crazy house?
Gravatar

#6 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#5 jeg kan se, at der er tale om en Tirana og ikke en Tirina: http://www.imdb.com/title/tt1648190/ :-)

Hermed rettet.
Gravatar

#7 Casanova_Frankenstein 8 år siden

#6 Det var ikke et forsøg på at påpege at karakterens navn var stavet forkert. :-)
Blot at jeg ikke kunne huske at der skulle være en i bøgerne med det navn.

Jeg kiggede lidt på nettet og kan se at der muligvis dukker en op i den sidste bog med det navn. (jeg er som sagt kun i gang med den 5.)
Det lyder dog ikke til at være nogen særlig stor del af historien. Men det kan være at jeg tager fejl. (i så fald, så lad venligst være med at spoile for meget for mig) :-)
What kinda crazy man blows up a crazy house?
Gravatar

#8 moulder666 8 år siden

Casanova_Frankenstein (7) skrev:
#6 Det var ikke et forsøg på at påpege at karakterens navn var stavet forkert. :-)
Blot at jeg ikke kunne huske at der skulle være en i bøgerne med det navn.

Jeg kiggede lidt på nettet og kan se at der muligvis dukker en op i den sidste bog med det navn. (jeg er som sagt kun i gang med den 5.)
Det lyder dog ikke til at være nogen særlig stor del af historien. Men det kan være at jeg tager fejl. (i så fald, så lad venligst være med at spoile for meget for mig) :-)


Du har 100% ret. Der er dog også spekulation om, at denne "Tirana" der er med i bøgerne er så lille en rolle, at det ikke kan være den rolle der får nogen betydning i filmatiseringen. Så i min verden er der kun to muligheder - enten ændrer de bare navnet på Susannah/Odetta eller også er de i gang med at omskrive hele lortet radikalt.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#9 Stetso-G 8 år siden

#8
mit bud er, at de enten slet ikke har fået et budget, der kan følge bøgernes 'effekter' eller også vil man forsøge at skrue tempoet op på en bogserie, der ærlig talt tager sig god tid. Lige meget hvad, så tror jeg, de er ved at omskrive hele lortet radikalt.

Skriv ny kommentar: