Batman v Superman” var en mystisk omgang. Der var flere sidehistorie, der aldrig blev helt udfoldet, men kun markeret. Som da Bruce Wayne kigger på et Robin-kostume i Bathulen fra en måske tidligere og nu død Robin. Men hvem?

Se også: Officielt: Ben Affleck instruerer ny Batman-film!

Det er GeekFeed, der nu kan fortælle, at denne Robin er tegneseriernes anden Robin også kendt som Jason Todd, der blev dræbt af Jokeren i DC-tegneserien “Batman: A Death in the Family”.

Siden vendte Todd tilbage i “Under the Hood” som antihelten Red Hood. Netop den handlingstråd har været rygtet som en del af Ben Afflecks kommende solofilm om Batman.

Også i “Batman v Superman” virker det til, at det er Jokeren, der har dræbt Robin. Hen over Robin-dragten står der således skrevet: ”HA HA HA Joke’s On You, Batman.”

Så måske placerer “Batman v Superman” sig midt imellem “Batman: A Death in the Family” og “Under the Hood”? Det vil i så fald forklare den formørkede udgave af Bruce Wayne i “BvS” ganske godt.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (12)
Gravatar

#1 Alex12 7 år siden

Hvis Batman samvittighedsløs myrder kriminelle (som jeg har hørt han gør i BvS), hvad er så forskellen på ham og Red Hood?
Gravatar

#2 Geekalot 7 år siden

#1 hvad tror du der sker med de folk han kaster ud over bygninger og hamrer næsen op i kraniet på andre ? brækkede ben og brækket næse ? nej det er ene af ting man dør af også, og der har Barman altid gjort, så det noget pjat med folk når de tror han aldrig dræber, for det gør han, har han altid gjort lige fra dag 1 af hvor han blev skabt. Superman har aldrig dræbt nogle før Man of Steel, så der kan man tillade sig at brokke sig, men absolut ikke over Batman
Gravatar

#3 Lard Hanson 7 år siden

#2 - man kan da ikke hamre næsen op i kraniet.
Gravatar

#4 Alex12 7 år siden

#2 Det er da netop kontrasten mellem Batman og Red Hood. Den ene dræber den anden gør det (for det meste...) ikke.
Men jeg er da enig i at Batman altid har været meget voldelig, hvilket også er grunden til at jeg synes han er en hyklerisk superhelt, med hans "må ikke dræbe"-princip.
Gravatar

#5 kenneth86 7 år siden

tror vist du har kæmpet i 20 år som Batman og alle dem du har fanget bare kommer ud af fængslet igen og dræber at man til sidst bliver godt træt af det og derfor dræber skurken i stedet for at lad ham komme ind og sidde velvidende at de kommer ud igen.. og det lyder også til at mange af de folk han holdet af blev taget fra ham så han nu er mere ligeglad med at slå ihjel. og med hensyn til Superman at han dræber i Man Of Steel var jo det eneste han kunne gøre og han var jo heller ikke glad for at gør det. men superhelte har altid dræbt en masse mennesker for alle de bygninger de smadre ind i har jo mennesker i dem og det gælder både for DC og Marvel film så hvorfor går folk kun amok over at DCs helte dræber men Avengers må godt?
Gravatar

#6 Alex12 7 år siden

#5 Hvorfor nævner du Superman og Marvel?
Jeg vil også lige pointere at selvom jeg synes at Batman's "må ikke dræbe"-princip er hyklerisk, så betyder det ikke at jeg ikke kan nyde en Batman film. Jeg kan blandt andet godt nyde at se Nolan's tre Batman film.
Gravatar

#7 Nagash 7 år siden

Jeg forstår sgu heller ikke kritikken af at Batman dræber i BvS. Det har han jo altid gjort. Også i Nolans og Burtons udgaver.

Men det kunne bestemt være spændende, hvis den kommende Batman kommer til at dreje sig om Under the Hood historien :)
Gravatar

#8 kenneth86 7 år siden

fordi der er mange som sviner Man Of Steel til bare fordi han slår Zod ihjel til sidst i filmen for uh det har Superman aldrig gjort før men jeg tænker Superman og Zod har lige dræbt en masse mennesker i de bygninger de fløj ind i og smadret så at Superman dræber en mere gør vel ikke den store forskel især ikke når den person er ved at slå et par mennesker ihjel
Gravatar

#9 Alex12 7 år siden

Jeg vil dog stadig holde fast i at når DC nu har valgt den grumme batman, så bliver en Red Hood film ikke særlig interessant fordi de pludselig begge er nogle koldblodige mordere.
Gravatar

#10 Mads47 7 år siden

#9 Det kommer vel an på hvordan det sker, ja Batman har også liv på samvittigheden. Men han går ikke efter at dræbe dem, oftest får de bar et kæmpe lag tæsk. Hvor Red Hood decideret går efter at dræbe dem, han efterlader ingen i live. Der er en stor forskel på den måde Batman og Redhood løser problemer på.

Skriv ny kommentar: