Hvis en Hollywood-film skal tjene de helt store penge, så skal den helst få et godt biografliv i Kina. Det sker næppe for den nye “Ghostbusters”, da den kinesiske censur sandsynligvis vurderer, at den opfordrer til overtro.

Se også: Kina forbyder “Deadpool” på grund af for meget vold

Det er kilder, der fortæller til Variety, at “Ghostbusters” sandsynligvis ikke får lov til at blive vist i biografen i Kina.

Tidligere er en film som Guillermo del Toros “Crimson Peak” blevet afvist i Kina med henvisning til, at den opfordrer til kultdyrkelse og fremmer overtro. Det samme vurderes at blive tilfældet med “Ghostbusters”, idet den beskæftiger sig med det overnaturlige.

Dermed kommer den 144 millioners dollars dyre komedie ganske givet til at mangle et par hundrede millioner til indtjeningen.

Det har dog ikke forhindret Sony Pictures i at love, at en sequel vil bliver til virkelighed.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (3)
Gravatar

#1 Blasterm88 7 år siden

Men Godzilla er helt naturlig
Gravatar

#2 Kaversmed 7 år siden

#1 Godzilla er fra Japan.
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#3 Kisbye 7 år siden

#1
Så vidt jeg husker, så er Godzilla et forhistorisk havdyr der bliver vækket af atomprøvespringninger. Man forsøger derfor at komme med en naturlig forklaring på uhyret og jeg mener ikke der er noget overtro i den som sådan.

Ghostbusters derimod, omhandler jo spøgelser og det er rent overtro.
Selvom jeg ikke går ind for Censur, så forstår jeg godt det problematiske i at overtro i film og serier ofte vises som noget der er eksistere og er muligt.
Det kunne give nogle naive mennesker den opfattelse, at det også er sådan i virkeligheden.
For eksempel er det kun på film clairvoyance virker. I den virkelig verden er det rent fup og svindel.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)

Skriv ny kommentar: