Batman v Superman” fik mange hug for at være for mørk. Den manglede Marvels lyse humor, lød kritikken. Nu har DC Films lyttet: Fremtidens DC-film bliver alt andet end mørke.

Se også: Stan Lee tilbyder sin hjælp til DC Films

Det er den nyudnævnte DC-chef, Geoff Johns, der nu sætter en ny retning for DC Films, der skal væk fra den mørke stil:

”Meget misforstået så har selskabet i fortiden tænkt: ‘Åh, DC-film er grynede og mørke og det er det, der gør dem anderledes.’ Det kunne ikke være mere forkert,” siger DC-chefen til Wall Street Journal.

Derfor vil publikum opleve en helt anden type DC-film, når “Justice League” får premiere til næste år:

”Det er et håbefuldt og optimistisk syn på livet. Selv Batman har et glimt af det i ham. Hvis han ikke troede, at han ville gøre morgendagen bedre, så ville han stoppe.”

“Justice League” får premiere d. 16. november i 2017.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (11)
Gravatar

#1 Geekalot 7 år siden

Ja det syntes jeg jo så er en skam. Tegneserierne er forskellige, så hvorfor skulle filmene ikke også være det.
Syntes rent ud sagt man burde sige op i røven med de enkelte Marvel fans der har ondt i røven over DC ikke ligner Marvel film.
Gravatar

#2 SublimeKen 7 år siden

#1

Tror ikke det har noget at gøre med at DC film ikke ligner Marvel film, men mere at DC film - med undtagelse af Batman - ikke ligner DC tegneserier. Hvis det bare var et par enkelte marvel fans, ville producenterne næppe lave så store ændringer. Tror de er pænt ligeglade med Marvel fans, det her handler om hvad majoriteten af DC fans har givet udtryk for at de vil have(Ikke at forveksle med DCEU fans, altså fans af filmene primært, tegneserierne sekundært).

Grunden til sammenligningen med MCU, er at Marvelfilm ligner for det meste marvel tegneserier, i hvert fald når det kommer til de vigtigste aspekter. DC fans ønsker bare at DC film også ligner DC tegneserier, og indtil videre virker det bare til at den eneste karakter DC film er tro overfor er Batman.

At producenterne bag DC film, så gør det til en efterligning af Marvel ting, og vil indføre mere humor og "lys", hvor det måske ikke passer (Suicide Squad som eks.) er selvfølgelig ikke så smart, og lidt trist for at være ærlig.
Gravatar

#3 David Munch 7 år siden

Øv. :(
Gravatar

#4 Gasivodo 7 år siden

..altså som i: Nu er vi ligesom Marvel?
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#5 Elvira39 7 år siden

Det handler kun om penge og da DC ikke kunne tjene nok på det lort de indtil videre har produceret med den ligegyldige Man of steel og den virkelig ringe Batman mod superman forsøger de sig med at gøre som de andre der tjener mere på deres ensformige film. Tanken om filmkunst har aldrig været længere væk.
Gravatar

#6 Old Son 7 år siden

De vil jo gerne tjene samme slags penge som Marvel. I den liga er det ikke nok, at en film som SvB kun lige skraber pengene hjem.
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
Gravatar

#7 Geekalot 7 år siden

#2 jeg er DC tegneserie fan, jeg ønsker sq de er tro overfor deres materiale, kunne ikke forestille mig mange andre fans der ikke ønsker det samme. Giver ingen mening at det hele skal ligne henanden. Og nej det ikke kun Batman de er tro overfor nu, hvornår har du nogensinde set humor i et Superman tegneserie hæfte ? Er slet ikke den Marvel humor i DC, og skal der heller ikke være. Og DC er mere dystre, det gælder stort set alle deres tegneserier.
Nu tæller jeg ikke deres tegnefilm med, for de er ikke original materiale.
Gravatar

#8 SublimeKen 7 år siden

#7

Superman er sgu da ikke dyster!! Med mindre du snakker om noget der er blevet lavet indenfor de sidste par år, og ikke de 60-70 første år med Superman. Superman er en håbefuld karakter, han symboliserer håb og "lys", ikke dystert, deprimeret mørke, som Snyder tror, og de fans der er blevet DC fans, EFTER DCEU.

Jeg snakker ikke humor, jeg snakker om at være tro mod universet og karaktererne. Snyder er ikke tro mod hvad Superman står for. Men jeg har dog set masser af humor i et superman tegneseriehæfte. Læser ikke deres nyere materiale dog, heller ikke Marvel's, så jeg observere bare hvor tro de er mod deres helte fra deres oprindelse, og til lige omkring efter årtusindeskiftet.... Har ikke læst i ikke mange år dog, siden årtusindeskiftet ca. Kun nogle få hæfter hist og her, men ikke så slavisk som jeg gjorde engang.
Gravatar

#9 Geekalot 7 år siden

#8 Okay så misforstod jeg, tror jeg. Den måde jeg mener dyster på, er at det ikke er så sukkersødt og lyserødt som Marvels univers, det er Superman heller ikke. Dyster som Batman, nej det er det ikke. Men sammenlignet med Marvel universet der er det. Men nu nok om det. Det jeg er træt af er de vil til at smide den Marvel humor ind i DC, det finder jeg forkert. Elsker begge universer. men man skal ikke lave det om så man ikke kan skelne imellem dem længere......
Gravatar

#10 kblood 7 år siden

Batman film har vidst altid været mørke, og det er jo sådan set også meningen med dem. Superman film har så langt fra været mørke, indtil der kom Man of Steel og Batman vs Superman. Så mørke Superman film er vidst ikke set før.

Jeg kunne nu godt lide begge film, men der var da masser af plads til humor i de 4 første Superman film, og vidst også i Superman Returns.

DC har da normalt vis en del humor med også, så at der skulle komme lidt mere end der var i Man of Steel og Batman vs Superman tror jeg ikke vil skade. Det skal ikke være som om det er en komedie, men der er da plads til mere humor vil jeg mene.

Skriv ny kommentar: