Filmfolk har også holdninger. Lige fra “Star Trek” til “Ghostbusters” er der mange budskaber mere eller mindre gemt. Det gælder også for “The Avengers”-instruktør Joss Whedon, der nu tager stilling i det amerikanske valg med en ny kendis-video.

Se også: Nyt klip: “The Simpsons” dumper Donald Trump

Her har Whedon samlet kendte “Avengers”-venner som Robert Downey Jr, Scarlett Johansson, Don Cheadle, Cobie Smulders, Clark Gregg og Mark Ruffalo sammen med andre kendte som Martin Sheen, Neil Patrick Harris, Julianne Moore og James Franco for at sprede budskabet om, at amerikanerne skal registrere sig som vælgere frem mod det kommende præsidentvalg.

Og så tager de også direkte stilling til, hvem man i hvert fald ikke skal stemme på. De bryder sig ikke om Donald Trump.

Tonen er holdt humoristisk, hvor et højdepunkt er, da alle de øvrige medvirkende garanterer, at Mark Ruffalo smider tøjet i sin næste film, hvis folk går ned og stemmer til det kommende valg.

Se videoen her:

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (26)
Gravatar

#1 Geekalot 7 år siden

Skammeligt når kendte begynder at blande sig i noget de ikke burde, specielt sådan noget som politik.
Gravatar

#2 Juiceren 7 år siden

#1
Why? Må man ikke være med til at sprede sin personlige holdning bare fordi man er kendt?
Gravatar

#3 Geekalot 7 år siden

#2 For det 1. så skal folk selv have lov at danne deres mening, den skal ikke dannes efter hvad andre folk mener. Man har selv lov at have sin mening.
For det 2. Så har skuespillere og andet i den branche tit så travlt at de aner faktisk ikke hvad der sker omkring dem. Det jeg mener er at de ikke ved hvordan livet er ved den menige mand. Og derfor ikke udtaler sig om hvad der er rigtig og hvad der er forkert, men derimod tit styres af følelser, hvilket igen får andre til at gøre det samme. Og det er altså ikke følelser der får hverden til at fungere.
Ville svare til vi havde et mareridt herhjemme og alle stemte som Medina gerne ville have det og vores regering var Radikale Venstre.
Gravatar

#4 Adagio 7 år siden

Juiceren (2) skrev:
#1
Why? Må man ikke være med til at sprede sin personlige holdning bare fordi man er kendt?


Jeg er egentligt enig med dig. Bare fordi man er en kendt Hollywood skuespiller, så skal det da ikke nødvendigvis stoppe en fra at blive hørt når det drejer sig om noget udenfor Hollywood.

Men, der hvor jeg ser problemet er at kendte skuespillere desværre kan have en forkert indflydelse på befolkningen hvad angår stemmer
"Min ynglingsskuespiller har lige sagt at han stemmer på Børge. Jeg tror på at min ynglingsskuespiller ved hvad han snakker om, så jeg stemmer også på Børge, selvom Børge siger at han vil skyde mine forældre"

Men det er bare en teori. Har aldrig set nogen undersøgelse om kendte faktisk har sådan en indflydelse på valg
Kan dog ikke lade være med at tænke over om Arnold Schwarzenegger ville have vundet valget, hvis det ikke var fordi han var kendt
"Arnold is always the good guy in movies, so he must also be a good guy in politics. He's got my vote!"

Men som jeg startede med, så er jeg enig. Hvorfor skulle de stoppes fra at fortælle om deres mening, bare fordi at de er kendte?
Gravatar

#5 David Munch 7 år siden

Vi burde have et 'ligegyldige youtube video'-tag efterhånden, for der er godt nok mange af nyhederne som kunne tagges med dem.
Gravatar

#6 Boz0r 7 år siden

EDIT: nvm, jeg kan ikke læse
Gravatar

#7 Gorman 7 år siden

#3 fair nok, det er din holdning. Men aner jeg lidt dobbelt moral og mavesurhed :-) Du har tidligere udtalt at hvis du var amerikaner ville du stemme på Trump. Og du har udtalt at du vil holde John Wayne dag, fordi han nu udlægges som havende haft rascistiske holdninger. Så klinger det lidt hult at du klynker over skuespillere med anden holdning. Jeg synes videoen er super morsom, men jeg er også til den demokratiske side. Når clint eastwood og Chuck Norris lavede videoer der hakkede på Obama, så ryster jeg på hovedet, men jeg respekterer deres ret til ytringsfrihed, uanset hvem de er. Vil du også skælde ud over skuespillere der siger at man ikke skal stemme på Hillary?
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#8 Geekalot 7 år siden

#7 har som dådan ikke noget imod modparten, syntes hvis jeg skal være ærlig, at Obama har fået mange rigtig gode ting igennem i de 8 år han har været der. Så det ikke for jeg direkte er pro overfor en part.
Så vidt jeg lige husker selv, det med John Wayne, så var det ikke helt ment som du skrev det :) Men der var hvis nogle der misforstod det i den tråd, eller skrev jeg ikke hvad jeg mente, en af delene :)
Og nej det gælder ikke kun med Trump modstandere at de burde tie, det gælder også den anden part igen. Men det jo en del af cirkus USA. Men de dårlige ting de har derovre plejer jo at komme i Europa bagefter :(
Gravatar

#9 The_Corrector 7 år siden

Går lige ud og henter nogle flere popcorn.
Gravatar

#10 Hive 7 år siden

Geekalot (1) skrev:
Skammeligt når kendte begynder at blande sig i noget de ikke burde, specielt sådan noget som politik.


Hvorfor i alverden er det anderledes at en skuespiller prøver at påvirke folk politisk i forhold til når en politiker gør det? Der er efterhånden alligevel ikke den store forskel på de to fag.

Skriv ny kommentar: