Der er næppe tvivl om, at Warner Bros. er glade for at have Christopher Nolan i instruktør-stalden. Nu viser de det også ganske kontant. På 20 millioner måder.

Se også: Filmz’ chefredaktør: Her er de 100 bedste aktive instruktører

For det er netop 20 millioner dollars, som Christopher Nolan får for ulejligheden med næste års 2. verdenskrigsfilm med titlen “Dunkirk”. Og det gør Nolan til den instruktør i Hollywood med den højeste løn, skriver The Hollywood Reporter.

Men det er blot en beskeden del af Nolans løn. Han har nemlig også en bonus i sin kontrakt, der giver ham 20 procent af salget fra “Dunkirk”.

Den aftale har ikke set sin mage, siden Peter Jackson lavede “King Kong” tilbage i 2005.

En gennemsnitlig instruktør-løn i Hollywood er angiveligt et sted omkring en million dollars. Så nu står det ganske klart: Christopher Nolan er mere værd end gennemsnittet.

“Dunkirk” får dansk premiere d. 20. juli.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (12)
Gravatar

#1 cain 7 år siden

Var der ikke snak om at Cameron samlet lavede over 1 milliard på Avatar?

Edit - Kan finde kilder der siger 350 mille, altså ca 2 milliarder jyske bobs.

Plus ca samlet 115 millioner dollars på titanic

http://www.alphalife.me/james-camerons-net-worth
Gravatar

#2 Morten Vejlgaard Just 7 år siden

#1 Altså Cameron som instruktør? Eller som producent igennem Lightstorm Entertainment, der co-producerede 'Avatar'?
Gravatar

#3 X&O 7 år siden

Han er da også den mest konsistente Blockbuster-instruktør, og en af de mere originale af dem.
Gravatar

#4 cain 7 år siden

Morten Vejlgaard Just (2) skrev:
#1 Altså Cameron som instruktør? Eller som producent igennem Lightstorm Entertainment, der co-producerede 'Avatar'?


Hmm ved faktisk ikke hvordan det er fordelt, men pengene er jo tjent :)



Helt oftopic - Hvorfor er filmz begyndt at køre helt forfærdeligt i Chrome med addblock? Især forsiden er jo nærmest ubrugelig????
Gravatar

#5 Geekalot 7 år siden

#4 Jeg bruger da Chrome, men syntes ikke jeg har bemærket noget.
Gravatar

#6 Morten Vejlgaard Just 7 år siden

cain (4) skrev:
Hmm ved faktisk ikke hvordan det er fordelt, men pengene er jo tjent :)

James Cameron mangler helt sikkert ikke penge, men nyheden her går specifikt på aflønning som instruktør.

cain (4) skrev:
Hvorfor er filmz begyndt at køre helt forfærdeligt i Chrome med addblock? Især forsiden er jo nærmest ubrugelig????


Jeg kender ikke til den fejl. Dog tror jeg ikke, vi kommer til at prioritere arbejdstimer for at servicere adblock-brugere.

Gravatar

#7 cain 7 år siden

Geek - Har problemet på flere enheder



Morten Vejlgaard Just (6) skrev:
James Cameron mangler helt sikkert ikke penge, men nyheden her går specifikt på aflønning som instruktør.

cain (4) skrev:
Hvorfor er filmz begyndt at køre helt forfærdeligt i Chrome med addblock? Især forsiden er jo nærmest ubrugelig????


Jeg kender ikke til den fejl. Dog tror jeg ikke, vi kommer til at prioritere arbejdstimer for at servicere adblock-brugere.


1. Du inkluderede selv %point bonussen i din opgørelse i den indledende nyhed. Det var en stor del af Camerons Avatar løn

2. Nej arbejdstimer er nok ikke det i bruger mest af det er ganske tydeligt.
Gravatar

#8 Morten Vejlgaard Just 7 år siden

cain (7) skrev:
1. Du inkluderede selv %point bonussen i din opgørelse i den indledende nyhed. Det var en stor del af Camerons Avatar løn.


Jo, men spørgsmålet er, om han får det for at producere eller instruere. Nolans aftale går - ifølge THR - specifikt på instruktion.

cain (7) skrev:
2. Nej arbejdstimer er nok ikke det i bruger mest af det er ganske tydeligt.


Vi har helt rigtigt en meget lille økonomi til teknisk udvikling på Filmz. Derfor prioriterer vi den primært i retning af de brugere, der bidrager til den ved at undlade at blokere for annoncerne.
Gravatar

#9 Geekalot 7 år siden

#7 mig der ikke lige læste ordentlig :) Har ikke addblock, køre bare Chrome uden noget. :)
Gravatar

#10 cain 7 år siden

Morten Vejlgaard Just (8) skrev:


Vi har helt rigtigt en meget lille økonomi til teknisk udvikling på Filmz. Derfor prioriterer vi den primært i retning af de brugere, der bidrager til den ved at undlade at blokere for annoncerne.


det var nu ikke kun det tekniske jeg mente.

Geekalot (9) skrev:
#7 mig der ikke lige læste ordentlig :) Har ikke addblock, køre bare Chrome uden noget. :)


But whyyyyyyyyyyyyy. ;)

Skriv ny kommentar: