Der er ingen tvivl hos de danske anmeldere om, at “Rogue One” er blandt de flotteste “Star Wars”-film nogensinde. Men dog alligevel ikke en af de allerbedste.

Se også: Hvide racister boykotter “Rogue One: A Star Wars Story”

Jacob Wendt Jensen giver dette stjernekrigs-spinoff 4 stjerner i Berlingske:

”Den nye ‘Star Wars’-film, der ligger uden for den planlagte serie, er flot, fængende og for lang.”

Nørden over dem alle, Troldspejlets Jakob Stegelmann, er også glad, men ikke overvældet:

”Det er ikke et overrumplende mesterværk som ‘The Force Awakens’ – og der er da heller ikke den ægte fortekst, fanfare og resume. Ikke en film, jeg straks må se igen, som jeg havde det sidste år ved denne tid (og dengang i 1977),” skriver Jakob Stegelmann.

Katrine Sommer Boysen fra Jyllands-Posten er også med på de 4 stjerner:

”Filmen er fejende flot, selv om den flere gange mimer den computerspilsæstetik, som universet nu også er sølet ind i.”

Også Filmz’ egen Morten Vejlgaard Just er med på de 4 stjerner, hvor særligt Darth Vader begejstrer:

”Med sin tunge ånde og sit røde lyssværd så indkapsler Darth Vader alt det positive ved ‘Rogue One’. Alt det, der er stjernefedt at se på.”

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (4)
Gravatar

#1 LarsMan89 7 år siden

Jeg elskede den. Mere end jeg nogensinde troede jeg ville, men på ingen måde perfekt, so let's leave it at that.
Gravatar

#2 Dørk 7 år siden

Syntes også det var en flot film.

MEN! Og uden at spoile så kunne jeg ikke lade være med at tænke "SHIT det er dårlig CGI" ved specielt 2 karakterer som man har hevet ind fra det originale univers. Og her snakker jeg ikke om Vader, som jeg er helt enig i, indkapsler hele universet positivt.
Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!
Gravatar

#3 voyager 7 år siden

#1 + 1 :D Lige de ord, som jeg ville have brugt :D
Gravatar

#4 Dj Kold 7 år siden

#2 - Dårlig cgi? Jeg synes det var temmeligt godt lavet. Selvfølgelig ikke uden fejl, men du er jo overhovedet ikke i tvivl om hvem der er tale om. Også selvom de så havde noget andet tøj på.

Skriv ny kommentar: