Den blev årets mest sete (anti)-superheltefilm i de danske biografer. Derfor er det ikke så mærkeligt, at Årets Filmz blandt læserne uden tvivl er “Deadpool”.

Se også: Anmeldelsen af “Deadpool”

Med Ryan Reynolds i den snakkende hovedrolle fik “Deadpool” således dobbelt så mange nomineringer fra Filmz-læserne end listens andenplads, som går til “Rogue One”.

Her er de 10 film, som I elskede mest fra 2016:

1. Deadpool
2. Rogue One
3. 10 Cloverfield Lane
4. The Hateful Eight
5. Arrival
5. Captain America: Civil War
7. Ex Machina
8. The Nice Guys
8. The Revenant
8. Suicide Squad

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (9)
Gravatar

#1 Pistolprinsen 7 år siden

Talk about 4th wall :-)
Lidt trold er man vel altid :-)
Gravatar

#2 brianhenneberg 7 år siden

Jeg havde kun set positive anmeldelser af Deadpool og derfor var forventningerne store. Jeg blev dog slemt skuffet. Da der var gået en halv time af filmen havde jeg på intet tidspunkt grinet, ja jeg havde ikke engang trukket på smilebåndet én eneste gang og jeg kedede røven ud af bukserne. Hold nu kæft en gang ligegyldig samlebåndsaction og wanna-be comedy. Humoren ramte fuldstændig ved siden af og var så plat at det næsten var pinligt. Det var på niveau med en halv humørtime. Efter 38 min grinte jeg dog højlydt over scenen hvor deadpool brækker arme og ben fordi han tæsker løs på en eller anden metalmand, men det var vist mest fordi det var et totalt rip off af Monty Pythons ’just a flesh wound’-scene fra The Holy Grail. Herefter besluttede jeg mig for at slukke for lortet og se noget andet.
Jeg siger ikke det er en objektivt dårlig film, jeg kan sagtens se hvad det var der skulle være sjovt. Jeg syntes bare ikke det var sjovt. Det var en kende for hø hø, drengerøvsagtigt til min smag. Krydret med klichéaction blev det bare noget fjol.
2/10
Gravatar

#3 lassep 7 år siden

Bestemt også en af mine favoritter fra 2016.
Gravatar

#4 onesevenonezero 7 år siden

#2

Jeg er i samme båd som dig. Alle talte godt om den, så jeg glædede mig. Men jeg synes at den var håbløst elendig. Den var direkte anstrengende og usjov. For mig virkede det som sådan noget pik-og-patter-humor som kun 14-årige kan udholde i næsten 2 timer! Uden tvivl årets største skuffelse filnmæssigt for mit vedkommende!
Gravatar

#5 Lazlo H 7 år siden

Dejligt at Ex-Machina med på listen. The Hateful Eight var helt i top hos undertegnede her også, og Deadpool var den provokerende drengerøvs-befriende anti-superheltefilm ovenpå det meste andet bavl indenfor den genre.

Ærgeligt at Spotlight ikke fandt vej til top-listen. Skræmmende at se Civil War og Suicide Squad på en Top-10 hvor så en intelligent og veludført film som Spotlight mangler.
Gravatar

#6 Foxxander 7 år siden

Bevares, Deadpool var da rimelig underholdende. Fint med en superheltefilm der prøver noget andet i en efterhånden ret mættet genre. Men den var ikke i nærheden af at være en af årets bedste.
Gravatar

#7 Clint 7 år siden

Deadpool var awesome :D Rart med en film der ikke tager sig selv seriøst :)
Gravatar

#8 danish99 7 år siden

Eneste film jeg ikke så færdig.
For mig var den dårlig
King
Gravatar

#9 Sweetiebellefan 7 år siden

Elsker også Deadpool.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: