Inden sommerferien viste instruktør Gareth Edwards sit bud på “Rogue One” til Disney. Over sommeren blev en ny instruktør, Tony Gilroy, kaldt ind til at lave nye optagelser. Efter sommeren fik Gilroy ansvaret for at gøre “Rogue One” biograf-klar. Han ændrede en del.

Se også: ”Rogue One”-instruktør spiller andenviolin i “Star Wars”-klipperummet

Det er særligt den sidste tredjedel af “Rogue One”, der ændrede sig markant fra Edwards’ oprindelige udgave:

”Den ændrede sig en del. Der sker mange ting i tredje akt… Jeg vil ikke gå for meget i detaljer om, hvad der var før, men det var anderledes,” siger chef-klipper og bror til Tony Gilroy, John Gilroy, til Yahoo.

Ændringerne begyndte med de mange ugers nye optagelser, som blev lavet hen over sommeren. Ja, faktisk blev selve historien ændret, fortælleren klipperen, som svar på, hvad de nye optagelser gav til filmen:

”De gav den film, du ser i dag. De var til utrolig stor hjælp. Historiens koncept blev i nogen grad ændret…”

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (4)
Gravatar

#1 North 7 år siden

Kunne jo have været noget mere interesant, at vide hvor anderledes den akuelle udgave endte med at blive
At den blev ændret er jo old news
Gravatar

#2 Geekalot 7 år siden

#1 kunne mega meget godt tænke mig at se dem hvert for sig. Nu får vi kun den ene :(
Gravatar

#3 Flemming Larsen 7 år siden

Ja, hvorfor ikke gøre, som i filmen Salt, hvor der var 3 forskellige udgaver, som var langt fra hinanden. Det kunne være godt.
Gravatar

#4 Mads47 7 år siden

Flemming Larsen (3) skrev:
Ja, hvorfor ikke gøre, som i filmen Salt, hvor der var 3 forskellige udgaver, som var langt fra hinanden. Det kunne være godt.


Jeg kunne godt tænke mig at se den anden version, dog tvivler jeg på Disney vil være med til det, tror det ville forvire ret mange ang hvad er canon og hvad der ikke er.

Skriv ny kommentar: