De fleste filmfolk elsker at vinde en pris. På nær én. Hvert år dagen inden Oscar-uddelingen uddeles Razzie Awards nemlig for årets værste filmpræstationer. Og noget kunne tyde på, at “Batman v Superman” kan vente sig mange nomineringer.

Se også: Årets Filmz: Disse film fik kun én stjerne i 2016

Det er MovieWeb, der skriver, at shortlisten – altså de film, der nomineres ud fra – er blevet lækket til årets Razzie Awards.

Nomineringerne offentliggøres ellers først d. 23. januar – dagen inden Oscar-nomineringerne, men allerede nu kan vi altså få en idé om, hvem der bliver nomineret.

Her er “Batman v Superman” altså shortlistet i flest kategorier, hvilket indebærer værste film, værste instruktør, værste skuespiller, værste birolle, værste manuskript og værste sequel.

Således er såvel Batman spillet af Ben Affleck som Henry Cavill som Superman i spil til titlen som årets værste skuespiller.

Andre film, der er i spil til flest nomineringer, er “The Divergent Series: Allegiant”, “Assassin’s Creed” og “Suicide Squad”.

Razzie Awards uddeles d. 25. februar.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (6)
Gravatar

#1 danish99 7 år siden

Deadpool er årets værste film.
King
Gravatar

#2 Geekalot 7 år siden

Den film og Suicide Squad er slet ikke så dårlig som de anmeldere har gjort dem. Folk, hvert fald de fleste syntes godt om dem. Og nok nærmere dem der skal tages seriøs en de anmeldere.

Independence Day 2, var jeg skuffet over. En fortsættelse der har taget så lang tid at lave, burde ikke være så dårlig.

Turtles 2, vil jeg nok mene burde vinde. Ikke fordi jeg havde særlig stor forventninger til den, men hvor er den dog bare ringe.

Men at begynde at tage gode/okay film med, syntes jeg er lidt at tage pis med razzie awards.
Svare til Oscar akademiet tager Turtles med i kategorien til bedste film.
Men har nu også fundet Oscar og Razzie lidt useriøs de sidste 2-3 år. Ser åbenbart ikke ud til det ændre sig :/
Gravatar

#3 SverriJ 7 år siden

Det er jo fuldstændig til grin. Jo Batman V Superman blev måske ikke så fed som man havde håbet på, men ligefrem årets værste film, værste instruktør, værste skuespiller, værste birolle, værste manuskript og værste sequel.

Synes virkelig det er populært at hate på DC film. Men det er jo stensikkert at den vinder alle de priser den er nomineret til. Desværre.
Gravatar

#4 Aragorn76 7 år siden

danish99 (1) skrev:
Deadpool er årets værste film.


Lol, tror der er mange herinde der er uenige med dig, inklusive mig:)
Gravatar

#5 Aragorn76 7 år siden

Geekalot (2) skrev:
Den film og Suicide Squad er slet ikke så dårlig som de anmeldere har gjort dem. Folk, hvert fald de fleste syntes godt om dem. Og nok nærmere dem der skal tages seriøs en de anmeldere.

Independence Day 2, var jeg skuffet over. En fortsættelse der har taget så lang tid at lave, burde ikke være så dårlig.

Turtles 2, vil jeg nok mene burde vinde. Ikke fordi jeg havde særlig stor forventninger til den, men hvor er den dog bare ringe.

Men at begynde at tage gode/okay film med, syntes jeg er lidt at tage pis med razzie awards.
Svare til Oscar akademiet tager Turtles med i kategorien til bedste film.
Men har nu også fundet Oscar og Razzie lidt useriøs de sidste 2-3 år. Ser åbenbart ikke ud til det ændre sig :/


Kan ikke være mere enig:)
Jeg gad ikke se hele Independence Day 2, og Turtles gider jeg bestemt ikke se.
Jeg så Batman vs. superman extended version og fatter ikke anmelderne.

At nominere Batman vs. Superman til værste film, svarer lidt til at nominere Donald Trump til bedste skuespiller til Oscar showet;)
Gravatar

#6 Pistolprinsen 7 år siden

Tja, kunne ikke være mere enig: .Batman vs. Superman. var omtrendt lige så ringe som den nye .Ghostbusters'...
...det eneste, der redder filmen en smule er Henry Cavill - klart den bedste Superman, der har haft rollen.
Lidt trold er man vel altid :-)

Skriv ny kommentar: