’Vejen til Paradis begynder i Helvede', skriver 20th Century Fox i en ledsagende tekst til den nye plakat til “Alien: Covenant”, som lover en ond rum-gyser. Du kan se en forstørret udgave af plakaten her.

Se også: Titlen er afsløret på sequel til “Alien: Covenant”

Motivet på den kunstfærdigt fede plakat er en reference til den franske kunstner Auguste Rodins skulptur ‘Helvedesport’, som blev færdiggjort i 1928.

Præcis som Rodins kunstværk så er “Covenant”-plakaten inspireret af ‘Inferno’, den første del af Dantes “Den guddommelige Komedie”, som altså begynder med Helvede (Inferno), derpå Skærsilden (Purgatorio) og til sidst Paradis (Paradiso).

Det virker således sandsynligt, at den “Alien”-trilogi, som “Covenant” påbegynder, vil følge de tematisk samme tre kapitler – Helvede, Skærsilden og Paradis.

“Alien: Covenant” får premiere d. 18. maj.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (11)
Gravatar

#1 msvejrup 7 år siden

Det er sjovt som I her på Filmz gang på gang skriver forkert. Kan I ikke oversætte engelske nyheder?

Alien Covenant er anden del af en planlagt trilogi. Prometheus er del 1. Det har været udmeldt SÅ mange gange.
Gravatar

#2 Morten Vejlgaard Just 7 år siden

#1 Ikke længere. 'Prometheus' betragtes angiveligt af Ridley Scott som en prolog til en ny trilogi med 'Covenant' som den første film - derefter to mere. Og så måske endnu en trilogi.
Gravatar

#3 Mejse 7 år siden

#1 jep dine "nyheder" om hvad der er udmeldt er ret gamle :)
Gravatar

#4 Morten Vejlgaard Just 7 år siden

#1 #3 Jeg skal dog indrømme, at Scott kan være vanskelig at holde styr på, hans udtalelser er skiftende - de seneste meldinger omkring 'Awakening' kan tyde på, at det bliver 2x3 prequels medregnet 'Prometheus' - holder det stik, så har #1 ret. Se: http://filmz.dk/titlen-er-afsloeret-paa-sequel-til...

Fox er næppe informeret om alle planerne - måske de primært findes i hovedet på Hr. Scott..
Gravatar

#5 Mejse 7 år siden

#4 ville jo heller ikke være sjovt hvis det var nemt at finde ud af :D
Gravatar

#6 Morten Vejlgaard Just 7 år siden

#1 #5 Den her udtalelse fra 2015 virker dog stadig til at være den mest officielle udmelding: http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/ridle...

Gravatar

#7 msvejrup 7 år siden

Tror jeg bare venter og ser :-) Og ja, han udtaler sig forskelligt hver gang.
Gravatar

#8 BlackJesus 7 år siden

Manden er tydeigvis påvirket af sin alder. 6 Alien film og en gladiator 2 er hans planer.

Han skal have kæmpe respekt for sin gå på mod i den alder og lysten til at lave disse film. Men jeg synes at de seneste film han har lavet og de udtalelser der kommer fra ham, virker lidt skøre.
Gravatar

#9 Geekalot 7 år siden

#8 ja det virker som om det er en lidt for stor mundfuld han er gået i gang med, med hans alder taget i betragtning. Hvis han da mener der seriøst. Kan ikke se det er realistisk han kan nå det hele, men man kan da håbe :)
Gravatar

#10 Silver666 7 år siden

Alien Covenant er tydeligvis fortsættelsen til Prometheus se på plakaten der er bla en af The Engineer's.
Og uden jeg vil spoile noget ved jeg der bliver flere referancer plot mæssigt til Prometheus.

Skriv ny kommentar: