Det var egentlig meningen, at Patty Jenkins skulle have været Marvel-instruktør, inden hun i stedet fortsatte karrieren hos DC Films i spidsen for “Wonder Woman” – nu fortæller hun om bruddet med Marvel Studios.

Se også: ”Wonder Woman”-anmeldelser: Bedste fra DC siden “The Dark Knight”

Tilbage i 2011 var Patty Jenkins nemlig blevet hyret til “Thor: The Dark World”, men kunne ikke enes med Marvel om manuskriptet. Det var en hård, men god beslutning:

”Det var hjerteskærende, men jeg vidste også, at det var godt… Jeg vidste, at det var godt, fordi jeg ikke troede på, at jeg kunne lave en fremragende film ud fra deres manuskript,” siger Jenkins til Indiewire.

I stedet gik opgaven til Alan Taylor, der fik en del kritik for sin vision for sequel-filmen om Thor.

Efter bruddet ansatte DC Films den kasserede Marvel-instruktør, hvor hun blev sat i spidsen for solofilmen “Wonder Woman”, der nu regnes for den bedste film i DCEU.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (3)
Gravatar

#1 kblood 6 år siden

De er da vidst blevet glad for at hyre Marvel instruktører ved DC... eller i hendes tilfælde nåede hun vidst ikke at blive det.
Gravatar

#2 Mejse 6 år siden

#1 tja alt andet end at de har kig på de samme instrutører ville da være mærkeligt
Gravatar

#3 kblood 6 år siden

#2 Yup, god pointe.

Skriv ny kommentar: