Sammen har de lavet “Se7en”, “Fight Club” og “Benjamin Buttons forundelige liv”. Nu fortsætter Brad Pitt samarbejdet med instruktør David Fincher på sequel til “World War Z”.

Se også: Første teaser: David Fincher er tilbage på Netflix med “Mindhunter”

Det er The Hollywood Reporter, der skriver, at den lange “World War Z 2”-flirt imellem Pitt og Fincher nu officielt er blevet bekræftet.

Dermed overtager Fincher stolen fra “Jurassic World 2”-instruktør J.A. Bayona. Ifølge Paramount er de allerede langt med produktionen, hvortil der forventes start på optagelser i begyndelsen af 2018.

Den første “World War Z” blev mærket af store uenigheder imellem Brad Pitt og instruktør Marc Forster, hvilket betød, at “Prometheus”-forfatter Damon Lindelof blev hentet ind for at skrive en anden slutning, der skulle optages på ny.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (14)
Gravatar

#1 Gridlock 6 år siden

Problemet med World War Z bogen er at det ikke er en stor historie men snare en masse små historier fortalt af forskellige overlevende fra Zombie apokalypsen.
Hvis en film der fulgte bog helt præsis skulle laves ville den minde rigtig meget om The Animatrix.
En masse små historier hvis eneste fældes nævner er at de forgår i samme verden og at Zombier er den trussel de skal gå imod.
Gravatar

#2 Geekalot 6 år siden

#1 det jo netop det der er problemet med alle filmmatiseringer der har været af bøger. Ingen af dem når at ramme bøgerne spot on. Hvert fald ikke dem jeg har læst og set på film derefter :/
Gravatar

#3 Kaversmed 6 år siden

Hader 1'eren som pesten, men jeg siger ikke nej til Fincher + Pitt.
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#4 Geekalot 6 år siden

#3 var det ikke også dig der skrev tilbage engang at de overhovedet ikke fulgte bogen ? :)
Gravatar

#5 Kaversmed 6 år siden

#4 Nej, har aldrig læst bogen. Filmen i sig selv var generelt bare hamrende elendig :D
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#6 moulder666 6 år siden

Gridlock (1) skrev:
Problemet med World War Z bogen er at det ikke er en stor historie men snare en masse små historier fortalt af forskellige overlevende fra Zombie apokalypsen.
Hvis en film der fulgte bog helt præsis skulle laves ville den minde rigtig meget om The Animatrix.
En masse små historier hvis eneste fældes nævner er at de forgår i samme verden og at Zombier er den trussel de skal gå imod.


Yup - og bogen giver tilsammen et glimrende, dystert og underholdende helhedsbillede, men som film ville det sgutte virke - masser af fragmenter uden hovedpersoner der kan samle det hele? Nope, nej tak!

Jeg har endnu ikke fået set filmen - men tvivler på, at jeg vil elske den lige så meget som bogen.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#7 Mejse 6 år siden

det er en fair nok måde du har lavet den på med en sammenhængende historie i stedet for mange små det virker trods alt bedre på film det er ikke så meget det jeg ser som problemet det er mest at zombierne på ingen måde er som i bøgerne
Gravatar

#8 Mejse 6 år siden

#2 for mig er problemet ikke at de ikke for alt med eller har ændret visse ting i en filmatisering jeg kan sagtens forstå det er nødvendigt når man tager 500 sider og laver om til 2 timer der hvor jeg står af er når de ændre ting som ikke giver mening

men vil umiddelbart mene at det er praktisk taget umuligt at ramme en bog spot on i en filmatisering fordi at folk allesammen vil have forskellige meninger om hvordan figurer ser ud og alt den slags
Gravatar

#9 Gridlock 6 år siden

#6 Der er vi så uenige, tror sagtens det kan virke, du skal måske tænke lidt anderledes end traditionelle film, men det kan virke.
Bogens hovedperson er en journalist der går rundt og interviewer folk der overlevede Zombie apokalypsen.

Hvis man gør det klart fra starten at det her er deres historier og måske hyre en omgang voice actors til og lave fortællingen mens man samtidig viser deres fortælling rent visuelt.
Filmen ville nok virke bedst lidt som en blanding af en stump film og en dokumentar film.

Ja krops sproget og stemmeskuespillet vil være YDERST vigtig da det er hvad der skal bære filmen.

Men samtidig prøv og forstille dig bogen gjort rigtigt, en af historierne er om en voksen kvinde med en fire årig piges sind, der fortæller om hvordan hun og nogle andre var fanget i en kirke under et zombie angreb og om hvordan hendes more forsøgte og kvæle hende for og undgå at hun skulle blive ædt levende af en zombie.
Kun for og blive redet da en af de andre reder hende ved og slå hendes mor bevidstløs og råbe til hende at hun skal løbe så hurtigt hun kan og så langt væk fra stedet som muligt.

Jo vist en fireårig vil ikke kunne spille særlig godt, men så kan man skubbe hendes alder lidt op og måske lave en smugle cgi for og få hende til og se yngre ud end hun er.
Og desuden vil det jo være skuespillerens stemmeskuespil der vil bære hovedelementet i filmen.

Men stadigvæk prøv og forstil dig sådan en scene, og hvor effektivt og grænseoverskridende den ville være hvis den blev gjort rigtigt.
Nok grunden til at Hollywood næppe vil lave den.

Gravatar

#10 Mejse 6 år siden

#9 grunden til at hollywood ikke ville lave den sådan er nok mest blandt andet at det er en chance men ligeså meget at jeg bare ikke tror det ville interesserer andre end hardcore fans af bogen....ville godt selv kunne se charmen ved det men må dog indrømme jeg foretrækker at de lavet en mere normal film i stedet det var slet ikke den del der ikke fungeret for mig

Skriv ny kommentar: