For hvor er det fedt, at en håndgranat-kastende abe kan kombineres med tanker om hævnens mørke samt barmhjertighed over for en Judas-forræder, der er så stor som en gorilla. Dermed viser “Opgøret”, at der ikke er en naturlig modsætning imellem eksplosiv action og episk eftertanke. Imellem abe og menneske. Og så viser den, at Darwin havde ret: “Abernes planet” er kun blevet bedre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Vossmann 6 år siden

Lav nu forhelvede en ordentlig anmeldelse, din skovl. Altid skal du være kæk i den måde at skrive på. Korte sætninger, forfulgt af dine punktummer, om og om igen. Og dine humoristiske referencer, der skal formå at peppe et eller andet op. Jeg vil bare gerne læse en saglig anmeldelse som i de gode dage. Tag et kig på Benway's anmeldelser, fra før din tid. Se, det var en mand der kunne finde ud af at skrue spændende læsestof sammen.

Jeg håber, for hver gang at der lander en anmeldelse, til de gode, ventede film, at det for alt i verden ikke er dig, Just, som står bag. Men, det er det. Man skulle tro du havde patent på alle A-titler samt velomtalte indies, som der skal anmeldes. Er du bare grådig? Hvad med de andre anmeldere? Skal de bare spises af med kadaverne? Og det er mildest talt noget lort, for jeg får intet ud af at læse dem. Jeg bliver ikke begejstret, du giver mig ikke lyst til at ville se filmen endnu mere, end jeg i forvejen gør. Og det er ikke et godt tegn. For alt i verden, så håber jeg ikke at du kommer til at anmelde "Dunkirk" - men selvfølgelig, gør du det. Fuck it. Hvad fanden laver jeg overhovedet her på filmz. Videre til Moovy. De kan finde ud af det.

.
Gravatar

#2 MartinEH 6 år siden

#1... Wow... bare "wow"...

Jeg vil nu sige tak for anmeldelsen og det gode arbejde fra Filmz (og Morten) :-) Jeg er sindssygt spændt på den her film og er kun blevet positivt overrasket for hver film, der er kommet ud. Den originale fra '68 var genial, men de følgende fire (mener jeg) film smadrede fuldstændigt det oprindelige billede. Heldigvis har Oprindelsen og Revolutionen genopbygget til perfektion. Glæder mig til at fuldende oplevelsen med Opgøret :-)
Gravatar

#3 Trew 6 år siden

Nej hvor er det trættende at folk gang på gang, skal bruge mere tid på at kritisere anmelderne end snakke om selve filmen. Hvis I er så utilfreds, så find da en anden filmside. Vi er nogen der faktisk godt kan lide anmeldelserne herinde.

Personligt glæder jeg mig til at se filmen, ikke mindst efter anmeldelsen her. Jeg blev aldrig rigtig fanget af de gamle film, så dejligt at man har kunne få gang i denne franchise igen.
Gravatar

#4 Dolle19 6 år siden

Så den i bio i går med 2 venner. Absolut den ringens film i serien synes vi.
Slet ikke begejstret for jarjar bing copy karakteren, og den lille pige. de gjorde filmen ringe og burde ikke være med.
Og nu kan Caesar tale flydende sprog, bedre end mennesket, WTF!


2/5 Stjerner herfra.
(Movie Geek Nr.1)
(Freddator All the way.)
Gravatar

#5 Driver 6 år siden

Ignorer hvad han #4 (Dolle19) skriver. Han har ikke set filmen, for der er ingen Jar Jar Binks karakter i den. Denne film er en film for voksne og den kræver altså en smule intellekt for at forstå og værdsætte. I am sorry to say, men det er sandheden og den kan være ilde hørt, men man lægger som man har redt.

Tilbage til selve filmen:

Dette er kulminationen på Caesars rejse og efter min mening kulminationen på serien, hvor denne er den film bedste i den fremragende serie.
Det er virkelig fedt og forfriskende, at vi blandt alle de forfærdelige Transformers, Pirates, Fast Furious og MCU og Spider-Man: Homecoming film kan få gennemtænkte, anderledes og originale film som denne og Logan. Det giver håb for fremtiden og for blockbuster-genren, selvom der altid vil være et publikum, der kun forstår sig på og kan glædes af hjerneløs action.

Det fede ved Rise, Dawn og War er, at de er vidt forskellige film, der dog binder hinanden perfekt sammen til en sammenlagt ret så genial trilogi fyldt med interessante tematikker og symbolikker.

Efter min mening er det måske ligefrem den bedste filmtrilogi i min levetid i tæt løb med The Dark Knight trilogien, der dog ikke føles helt ligeså gennemført som Caesars rejse.

Se denne film, hvis I vil have en eftertænksom film, der sætter både hjerne og hjerte på højtryk. Den her film leverer på et helt andet niveau end blockbustere normalvis gør og det skal vi glæde os over, men samtidig er der nogle, der måske også lige skal vende sig til det.

6/6 stjerner. Apes. Together. Strong.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”

Skriv ny kommentar: