Han blev kendt som forfaderen til den moderne zombie på film. Nu er instruktør George A. Romero død efter kort kamp imod lungekræft. Han blev 77 år.

Se også: Traileren til “Night of the Living Dead”

Det er Los Angeles Times, der skriver, at George A. Romero døde søndag, imens han lyttede til musikken fra en af sine favoritfilm, John Fords “The Quiet Man”, i selskab med konen Suzanne Desrocher Romero og datteren Tina Romero.

Romero blev kendt for zombie-klassikeren “Night of the Living Dead” i 1968, der af mange regnes for udgangspunktet for den moderne zombiefilm.

Han fortsatte sin satiriske horrorstil med flere zombiefilm såsom “Dawn of the Dead” og “Day of the Dead”.

Zombie-instruktøren var først og fremmest publikums mand. Anmelderne hadede “Night of the Living Dead” tilbage i 1968, men fans var ellevilde med den blodige stil, der gav den kultstatus i særligt ‘drive in’-biograferne.

George A. Romero efterlader sig kone og tre børn.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (2)
Gravatar

#1 Gasivodo 6 år siden

Gad vide om han vil 'hvile i fred'?

Og tak for genren, George. ...selvom jeg finder den en smule for over eksponeret nu om stunder :-)
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#2 Tsunamijhoe 6 år siden

Gasivodo (1) skrev:
Gad vide om han vil 'hvile i fred'?

Og tak for genren, George. ...selvom jeg finder den en smule for over eksponeret nu om stunder :-)


Good one :-).. Han er grunden til jeg er kæmpe horror fan i dag.. Jeg er opvokset på hans og Fulci's film

Skriv ny kommentar: