Netflix er blevet dyrere. I USA har prisstigningen irriteret en kunde så meget, at han har besluttet sig for at sagsøge streaming-giganten. Han mener nemlig, at han blev lovet en fast pris, dengang han oprettede sit abonnement.

Se også: Ny undersøgelse afslører: Så hurtigt ser vi serier

Det er [url=http://www.hollywoodreporter.com/thr-esq/netflix-price-increase-user-sues-907613]The Hollywood Reporter, der bringer historien om den utilfredse kunde.

Kunden oprettede i sin tid et abonnement til en pris, der lød på 7,99 dollars om måneden. I oktober 2012 steg prisen til 8,68 dollars. Og da prisen i juni nåede 9,99 dollars om måneden, fik kunden nok. Han mener, at stigningen er et kontraktbrud.

Han hævder nemlig, at han var blevet lovet, at eventuelle prisstigninger kun ville påvirke nye abonnenter. Gamle kunder skulle derimod til evig tid være sikret samme pris, som da de oprettede deres abonnement.

Hvis den utilfredse kunde får medhold, kan det få store konsekvenser for Netflix. I så fald er hele 22 millioner brugere blevet udsat for uretmæssige prisstigninger.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (18)
Gravatar

#1 Geekalot 7 år siden

Tja manden kan vel egentlig godt have lidt ret ? Men hvis de arbejder på alle lande skal kunne se det samme, vil det komme til at koste mere pr abonnement, noget vi i EU nok er ligeglade med hvad angår en prisstigning, hvis vi på lovlig vis kan komme til at se det de har i USA, så det er vel nok dem der kommer til at betale prisen derovre.
Gravatar

#2 Sklertic 7 år siden

Han har sikkert ikke læst termerne ordentligt inden han klikkede ja. Det lugter af "get rich quick" det der. Det er ganske normalt, at en service stiger i pris.

Håber ikke han vinder.
Gravatar

#3 The_Corrector 7 år siden

Tja han kan sagtens have ret, som han kan tag fejl.
Jeg lavede en god aftale med min Internet udbyder for 6 år siden,

- Fast pris så længe jeg er kunde
- Forbindelsen kan ikke nedgraderes
- Forbindelsen vil løbende blive opgraderet, når man tilpasser sig marked.

I 2010 fik jeg: 30/30 Mbit/s for 229 kr. om måneden
I 2016 får jeg: 150/150 Mbit/s for 229 kr. om måneden.

Prisen er uændret, men min udbyder har opgraderet min forbindelse en del gange, fordi tidligere pakker er udgået. Sidst jeg blev opgraderet var i april i år, fra 100/100 til 150/150. Men det var mere som undskyldning for alt det besvær der havde været med det nye system.

Hvis alt går vel, kan jeg se frem til at have 200/200 Mbit/s inden udgangen af 2017, stadigvæk til 229 kr.

Min pointe:
Det kan godt lade sig gøre at have sådan en aftale med Netflix, jeg har det med min Internet udbyder, og kan han bevise sin påstand har han en god sag :)
Gravatar

#4 compax 7 år siden

#2 Tjaaaa, det er som man ser på det.
Da google kom frem med deres google music, lovede de at alle som oprettede sig som kunde på det tidspunk ville beholde deres abonnement til samme pris (79 kr, pr måned) resten af livet eller ind til opsigelse.

Jeg tilmeldte mig dengang og har det også til den pris nu, så hvis de pludselig laver prisstigning på mit abonnement vil jeg blive ret pissed. da det er et brud på det de lovede tilbage dengang

Gravatar

#5 Simm 7 år siden

#3 Det er samme praksis som Yousee laver, når et af deres produkter udgår. Man behøver ikke engang gøre noget aktivt.
Gravatar

#6 Geekalot 7 år siden

Vil jeg ikke helt give jer ret i. TELMORE datter selskab til tdc. Har jeg stadig så billigt abonnement at den ikke tilbydes længere.Nok også den eneste grund til jeg stadig er ved telmore. Billigste der er ved dem nu tror jer er på 117
Gravatar

#7 Slettet Bruger [1133189788] 7 år siden

Oister reklamerer også KRAFTIGT med udtrykket x kr,-/mnd For altid. Jeg har et abonnement der til "gammelt pris" og har intet hørt endnu, men jeg en eller anden anelse om stigningen en dag også kommer til mig. Det er ren spekulation, men hvis det sker, vil jeg godt nok også stritte i mod, uanset hvad der står i min aftale. Når man reklamerer med noget, der på ingen måde kan fejlfortolkes, så skal man også holde det.

Jeg havde nok ikke lige gidet et sagsmål, som ham her, men jeg synes egentlig det er ok han gør det, rent principielt. Det er fair nok de hæver priserne løbende, men så skal de ikke love faste priser som en del af deres markedsføring.
Gravatar

#8 Kisbye 7 år siden

Har lige fået mail fra Netflix om at de lod min pris være, da de hævede den for nye Netflix-medlemmer sidste år. Nu vil de så også til at opkræve mig 89 kr om måneden.
Det er da også en underlig praksis.

Har været tæt på at sige det op efter at Netflix begyndte at slå effektivt ned på Geoblocking. Det danske indhold er simpelthen for begrænset til at det er prisen værd. Selv nu hvor jeg igen har adgang til den amerikanske indhold, syntes jeg det svært at finde noget ordentligt at se.

Den der med at alle lande skal kunne komme til at se det samme, tror jeg simpelthen ikke på. Rettighedshaverne går ihvertfald aldrig med til det frivilligt.
De er for afhængige er kringlede støtteordninger og eksklusive salgsaftaler. Da EU sidst forslog et indre digitalt marked og dermed et opgør med geoblocking, lød det fra branchen at det kunne blive enden for dansk film.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#9 cain 7 år siden

Øhhh hvad fanden har det med film nyheder at gøre?
Gravatar

#10 kblood 7 år siden

cain (9) skrev:
Øhhh hvad fanden har det med film nyheder at gøre?


Huh? En streamingtjeneste man kan se film på, er ikke en film nyhed? Der har jo også været nyheder relateret til biografer og ikke bare de film der kørte i dem... fordi det er da film relateret. Syntes det giver helt fin mening.

#8 Jeg fik da også en mail fra Netflix dengang, men den sagde da at prisen ville stige for nye kunder sommeren sidste år eller sådan noget, men at den prisstigning først ville ske for eksisterende kunder i december 2015.

Vi blev da fint advaret om det. Og kan ikke huske noget om at de her i Danmark skulle have lovet 79 kr. per måned for evigt. Kan da godt være de kørte sådan en kampagne i USA.

Jeg har mit abonnement her i DK. Man kan jo stadig bruge dette abonnement i USA med en VPN, og de har godt nok et langt større udvalg i USA.

Skriv ny kommentar: