Steven Soderbergh er en instruktør, der har dækket en bred vifte af meget forskellige emner gennem sin karriere. Fra cool kup i “Ocean’s Eleven” til dødelige vira i “Contagion” og olieindsmurte mandestrippere i “Magic Mike” har Soderbergh prøvet lidt af hvert.

Se også: Channing Tatum instruerer muligvis “Magic Mike 2” som road-trip-komedie.

Soderberghs kommende – og angiveligt sidste – film var dog tæt på slet ikke at blive til noget. Ikke fordi filmen mangler store stjernenavne eller et solidt emne, men simpelthen fordi den er for bøsset for Hollywood.

“Behind the Candelabra”, som filmen hedder, har Matt Damon og Michael Douglas i hovedrollerne og omhandler den sande historie om det stormende seks-år lange forhold mellem Liberace og hans meget yngre elsker, Scott Thorson, og det var tilsyneladende ikke noget, som ét eneste Hollywood-studie havde lyst til at lave. De sagde endda ligeud til Soderbergh, at filmen simpelthen lød for bøsset.

Soderbergh udtaler, at han virkelig forundres over dette, især i en tid efter “Brokeback Mountain” formåede at blive en kæmpe succes.

Den blot fem millioner dyre film klarede dog trods alt skærene alligevel, da tv-kanalen HBO ikke havde samme kvaler med emnet som de store filmstudier, hvorfor filmen nu helt dropper biograferne og i stedet udkommer eksklusivt på den populære kanal i løbet af foråret.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (15)
Gravatar

#1 Slettet Bruger [2173145261] 11 år siden

Det er ret interessant, at tv-kanaler har den slags kapital og ikke mindst et potentielt publikum, at de kan gøre den slags og lidt gå biograferne i bedene.

Især hvis HBO bliver udvidet udover Skandinavien og USA, så er der jo et kæmpestort publikum til den slags.
Gravatar

#2 Mr. Kiwi 11 år siden

Undskyld jeg spørger, men har man HBO her i Danmark ?.
Jeg kommer tilbage
Gravatar

#3 Høegh 11 år siden

utyske (1) skrev:
Det er ret interessant, at tv-kanaler har den slags kapital og ikke mindst et potentielt publikum, at de kan gøre den slags og lidt gå biograferne i bedene.

Især hvis HBO bliver udvidet udover Skandinavien og USA, så er der jo et kæmpestort publikum til den slags.


Bare én episode af Deadwood kostede også 5 mill dollars. Så det er et greb i lommen for HBO (og alle andre).
Én sæson (12 episoder) af HBO-serien 'Rome' skulle eftersigende også koste op mod 100 mill dollars - altså godt 8,3 millioner dollars pr episode.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#4 Høegh 11 år siden

Og når man tænker på, at det er et projekt med to store stjerner tilknyttet, og en succesfuld instruktør bag. Så virker det helt grotesk at ikke bare et eneste filmselskab har turde tage chancen. Det lyder faktisk helt utroligt.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#5 Mr. Kiwi 11 år siden

Høegh (3) skrev:
utyske (1) skrev:
Det er ret interessant, at tv-kanaler har den slags kapital og ikke mindst et potentielt publikum, at de kan gøre den slags og lidt gå biograferne i bedene.

Især hvis HBO bliver udvidet udover Skandinavien og USA, så er der jo et kæmpestort publikum til den slags.


Bare én episode af Deadwood kostede også 5 mill dollars. Så det er et greb i lommen for HBO (og alle andre).
Én sæson (12 episoder) af HBO-serien 'Rome' skulle eftersigende også koste op mod 100 mill dollars - altså godt 8,3 millioner dollars pr episode.


Ja, det er dyrt, men hvordan indtjener de penge, de er ikke ligesom biografen hvor de indtjener penge ved at sælge biletter, altså hvordan indtjener de de penge de bruger ???????
Jeg kommer tilbage
Gravatar

#6 Lars.dk 11 år siden

Det sku fedt nok at HBO napper den. Dog lidt synd for Michael Douglas for rollen ville nok have været en Oscar nominering værd.

Folk må nok også vende sig til at det i fremtiden bliver sådan at film som ikke er blockbusters ender som TV/Streaming film.
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/
Gravatar

#7 Outbound Sith 11 år siden

Arh, vi har da stadig arthouse-biograferne...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#8 Høegh 11 år siden

Legende (5) skrev:
Høegh (3) skrev:
utyske (1) skrev:
Det er ret interessant, at tv-kanaler har den slags kapital og ikke mindst et potentielt publikum, at de kan gøre den slags og lidt gå biograferne i bedene.

Især hvis HBO bliver udvidet udover Skandinavien og USA, så er der jo et kæmpestort publikum til den slags.


Bare én episode af Deadwood kostede også 5 mill dollars. Så det er et greb i lommen for HBO (og alle andre).
Én sæson (12 episoder) af HBO-serien 'Rome' skulle eftersigende også koste op mod 100 mill dollars - altså godt 8,3 millioner dollars pr episode.


Ja, det er dyrt, men hvordan indtjener de penge, de er ikke ligesom biografen hvor de indtjener penge ved at sælge biletter, altså hvordan indtjener de de penge de bruger ???????



HBO er en betalingskanal. Så jeg gætter på at det hovedsageligt er den vej deres indtjeninger kommer fra.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#9 Slettet Bruger [2173145261] 11 år siden

Outbound Sith (7) skrev:
Arh, vi har da stadig arthouse-biograferne...


True, men mon ikke der vil være et marked for at streame dem også?
Gravatar

#10 Heisenberg 11 år siden

Høegh (8) skrev:
Legende (5) skrev:
Høegh (3) skrev:
utyske (1) skrev:
Det er ret interessant, at tv-kanaler har den slags kapital og ikke mindst et potentielt publikum, at de kan gøre den slags og lidt gå biograferne i bedene.

Især hvis HBO bliver udvidet udover Skandinavien og USA, så er der jo et kæmpestort publikum til den slags.


Bare én episode af Deadwood kostede også 5 mill dollars. Så det er et greb i lommen for HBO (og alle andre).
Én sæson (12 episoder) af HBO-serien 'Rome' skulle eftersigende også koste op mod 100 mill dollars - altså godt 8,3 millioner dollars pr episode.


Ja, det er dyrt, men hvordan indtjener de penge, de er ikke ligesom biografen hvor de indtjener penge ved at sælge biletter, altså hvordan indtjener de de penge de bruger ???????



HBO er en betalingskanal. Så jeg gætter på at det hovedsageligt er den vej deres indtjeninger kommer fra.

Plus salg af DVD, Blu-ray og merchandise...

Skriv ny kommentar: