Da James Bond-filmen “Skyfall” udkom sidste år, fik den generelt fantastiske anmeldelser, og den er tilmed franchisens finansielt mest succesrige kapitel til dato med en global biografomsætning på godt $1,108 mia. Derfor er det intet under, at instruktøren Sam Mendes ofte er blevet adspurgt, om han ikke ville vende tilbage til Bond-universet og lave det næste, 24. kapitel i den sejlivede filmserie.

Se også: Filmz TV går til makronerne i EKSPLOSIV James Bond-hyldest!

Umiddelbart efter “Skyfall”-premieren fastslog Mendes, at han desværre havde for travlt med alskens teaterprojekter til at lave seriens næste del, men nu har den Oscar-belønnede “American Beauty”-instruktør officielt skiftet mening og takket ja til tjansen som instruktør på den næste Bond-film.

Mendes forklarer sin kovending således: “Fordi producenterne har givet mig den tid, jeg havde brug for til at ære alle mine forpligtelser på teatret, har de gjort det muligt for mig at lave ‘Bond 24’. Jeg glæder mig til atter at overtage tøjlerne og til at samarbejde med Daniel Craig og producerne Michael G. Wilson og Barbara Broccoli endnu en gang”.

Daniel Craig vender naturligvis tilbage i rollen som James Bond, mens John Logan også vender tilbage som manuskriptforfatter – dog denne gang uden kollegaerne Neal Purvis og Robert Wade, der har arbejdet på føljetonen siden “The World Is Not Enough”.

Vi ved endnu ikke med sikkerhed, hvornår den næste Bond-film får dansk biografpremiere, men efter planen udkommer den i England den 23. oktober 2015, så mon ikke den udkommer omtrent samtidigt herhjemme i Danmark?

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (29)
Gravatar

#11 Jb-film 10 år siden

B.Pedersen (8) skrev:
Åh nej, ud med Mendes og Daniel Craig, de er simpelthen alt for ringe til bond film, alt for hurtige klip og dårlige kameraføring og skuespiller niveauet er som sædvanligt lavt fra Daniel Craig. Det værste er da at Bond blev følsom, kærlighedspladder er det sku da blevet til efterhånden, en ting der var godt med Skyfall og kun den ene ting, var at vi ENDELIG kom af med hende der spiller M, på tide det skete. Det er mange år siden der har været en god Bond film.


Selvom hendes entre mellem "Die another day" og "Casino Royale", virkede lidt underlig, så har det været rart med M som et stort kvindeligt modspil til James Bond – hun vil blive savnet …

Og med den seneste Batman-trilogi, så har det fået en afsmittende virkning, at actionfilm skal have et realistisk univers. - Og selvom nogle er begyndt se lidt ned på James Bond-filmene før 2002, så må man sige at de to første med Daniel Craig har haft lidt svingende karakter, så virker det som om at "Skyfall" er lavet med lidt mere respekt for de gamle film og Ian Flemings litterære univers.
Gravatar

#12 BN 10 år siden

Jb-film (11) skrev:
de to første med Daniel Craig har haft lidt svingende karakter


Næh, karakteren har hele tiden ligget på 10/10 til begge film. ;-)

Jb-film (11) skrev:
så virker det som om at "Skyfall" er lavet med lidt mere respekt for de gamle film og Ian Flemings litterære univers.


Pyt med respekten for de gamle film! Disse film findes jo stadig (på dvd og blu-ray), og hvis det er dem man regner for at være de bedste James Bond-film, kan man jo bare gense dem. At køre i den samme gamle skure, år efter år, årti efter årti, er ikke holdbart. Det ender i klichéer og gentagelser og ren deja-vû. Det er også derfor jeg normalt ikke er til evigheds-serier.

Nej, enten stopper man, mens legen er god. Eller osse FORNYER man serien; ja, nyfortolker den uden at føle sig bundet af nogen som helst forventninger. Og det er hvad man med stor succes har formået at gøre med Daniel Craigs Bond-film. Dette betød også, at folk, der ikke kunne lide Pierce Brosnan i rollen, og som generelt var trætte af de meget skabelon-agtige og alt for forudsigelige/traditionsbundne Bond-film, fik fornyet interesse for James Bond.
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#13 Slettet Bruger [3766823686] 10 år siden

Desuden har folk ofte travlt med at henvise til Ian Flemmings univers, men blander ofte de gamle film sammen med bøgerne, og der blev altså taget en del friheder i den gamle filmserie også.
Gravatar

#14 X&O 10 år siden

zamm- (1) skrev:
og? :)

Anyway, fedt at Mendes vender tilbage, han kan jo godt det action der, selvom det ikke er den genre han har lavet mest i!


Du skal nok tilskrive en stor del af æren til et second unit hold.
Gravatar

#15 BN 10 år siden

X&O (14) skrev:
zamm- (1) skrev:
og? :)

Anyway, fedt at Mendes vender tilbage, han kan jo godt det action der, selvom det ikke er den genre han har lavet mest i!


Du skal nok tilskrive en stor del af æren til et second unit hold.


Og æren for fotograferingen tilskrives cheffotografen og hans team. Æren for manuskriptet tilskrives manuskriptforfatterne. Æren for skuespillet tilskrives skuespillerne. Æren for klipningen tilskrives klipperne. Æren for musik og lyd tilskrives henholdsvis en komponist og en lydmand. ... o.s.v. Men hvem styrer slagets gang? Hvem fortæller hele filmholdet, hvad han ønsker, og hvilket udtryk og hvilken stil han går efter? Hvem godkender hele "skidtet"? Hvis film er det sådan helt overordnet og i kunstnerisk forstand?
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#16 Jb-film 10 år siden

Bruno (13) skrev:
Desuden har folk ofte travlt med at henvise til Ian Flemmings univers, men blander ofte de gamle film sammen med bøgerne, og der blev altså taget en del friheder i den gamle filmserie også.


Bruno (13) skrev:
Desuden har folk ofte travlt med at henvise til Ian Flemmings univers, men blander ofte de gamle film sammen med bøgerne, og der blev altså taget en del friheder i den gamle filmserie også.


Nu har jeg et litterære øjne - og jeg har læst flere af Ian Flemings bøger op til flere gange -og "Goldfinger", "Du lever kun to gange", "I hendes majestæts hemmelige tjeneste" og "Moonraker" - de er alle bøger som er rimelig tæt hvad også filmudgaverne endte med.
Gravatar

#17 Jb-film 10 år siden

BN (12) skrev:
Næh, karakteren har hele tiden ligget på 10/10 til begge film. ;-)

Jb-film (11) skrev:
så virker det som om at "Skyfall" er lavet med lidt mere respekt for de gamle film og Ian Flemings litterære univers.


Pyt med respekten for de gamle film! Disse film findes jo stadig (på dvd og blu-ray), og hvis det er dem man regner for at være de bedste James Bond-film, kan man jo bare gense dem. At køre i den samme gamle skure, år efter år, årti efter årti, er ikke holdbart. Det ender i klichéer og gentagelser og ren deja-vû. Det er også derfor jeg normalt ikke er til evigheds-serier.

Nej, enten stopper man, mens legen er god. Eller osse FORNYER man serien; ja, nyfortolker den uden at føle sig bundet af nogen som helst forventninger. Og det er hvad man med stor succes har formået at gøre med Daniel Craigs Bond-film. Dette betød også, at folk, der ikke kunne lide Pierce Brosnan i rollen, og som generelt var trætte af de meget skabelon-agtige og alt for forudsigelige/traditionsbundne Bond-film, fik fornyet interesse for James Bond.


Man kan også nyfortolke så mange gange, at grundidéen forsvinder!

De sidste 10 til 15 år er actionfilm, ikke mindst heltefilm, blevet en del udvandet i for meget filmteknik og manglende seriøs handling og dialog, at det nærmest er en længsel til gamle filmtider, hvor skuespillet var mere i centrum!

- Producenterne af James Bond-filmene skal huske på, at i 1980'erne var den store debat også, at James Bond var ved at drukne i at kopiere andre actionfilm - det samme kan ske igen med James Bond.

- Omvendt - så har Daniel Craig lidt af den samme udvikling som Sean Connery havde med sine James Bond-film - han blev også bedre i rollen.

- Men hvor det var lidt svært at se helheden i både "Casino Royale" (på trods af, at "Casino Royale" havde visse lighedspunkter med "I hendes majestæts hemmelige tjeneste") og "Quantum of Solace", så er der lidt håb med udviklingen efter den rimelige "Skyfall"

- Men igen: Havde Ian Fleming - med et m :-) - ikke skabt den banebrydende romanserie, så havde der heller ikke været et forlæg for filmhistoriens bedste filmhelt.

Som modstykke har vi også Jan Guillous Carl Hamilton - her er der dog sket en forbedring med den seneste filmudgaver :-)
Gravatar

#18 BN 10 år siden

Jb-film (16) skrev:
"Moonraker"


Så bogen er ligeså fjollet? (Jeg tænker bl.a. på Jaws der overlever et frit fald fra flere hundreder meter oppe i luften og ned i et cirkustelt, jagtscenen med snigskytten i træet, Jaws' parodiske romance, det inspector Closeau-agtige mordforsøg på Bond, hvor en knivkaster maskeret som lig dukker op af en liste og bagefter synker død sammen i kisten.)

Ikke at jeg ikke kan more mig over visse af disse scener, men er de virkelig med i Ian Flemings bog?
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#19 Jb-film 10 år siden

BN (15) skrev:
X&O (14) skrev:
zamm- (1) skrev:
og? :)

Anyway, fedt at Mendes vender tilbage, han kan jo godt det action der, selvom det ikke er den genre han har lavet mest i!


Du skal nok tilskrive en stor del af æren til et second unit hold.


Og æren for fotograferingen tilskrives cheffotografen og hans team. Æren for manuskriptet tilskrives manuskriptforfatterne. Æren for skuespillet tilskrives skuespillerne. Æren for klipningen tilskrives klipperne. Æren for musik og lyd tilskrives henholdsvis en komponist og en lydmand. ... o.s.v. Men hvem styrer slagets gang? Hvem fortæller hele filmholdet, hvad han ønsker, og hvilket udtryk og hvilken stil han går efter? Hvem godkender hele "skidtet"? Hvis film er det sådan helt overordnet og i kunstnerisk forstand?


God action, kræver også et godt manuskript - det var dog småfejl i "Skyfall".

- Underlægningsmusikken, den har slet ikke samme betydning mere - det samme med titelsangen.
- Især titelsangene og soundtracks som sådan fra James Bond-filmene fra 1960'erne, de er de rene klassikere i dag.
Gravatar

#20 Jb-film 10 år siden

BN (18) skrev:
Så bogen er ligeså fjollet? (Jeg tænker bl.a. på Jaws der overlever et frit fald fra flere hundreder meter oppe i luften og ned i et cirkustelt, jagtscenen med snigskytten i træet, Jaws' parodiske romance, det inspector Closeau-agtige mordforsøg på Bond, hvor en knivkaster maskeret som lig dukker op af en liste og bagefter synker død sammen i kisten.)

Ikke at jeg ikke kan more mig over visse af disse scener, men er de virkelig med i Ian Flemings bog?


Lige de filmscener er nok lidt overdrevet - men prøv at læse romanerne bag "Moonraker" og "I hendes majestæts hemmelige tjeneste" - så er der ikke langt fra romanerne til filmene :-)

Skriv ny kommentar: