Se også: Anmeldelsen af “Black Panther”

Dermed tangerer “Black Panther” aktuelt “De utrolige” som den bedst anmeldte superheltefilm nogensinde.

“Black Panther” har premiere i dag.

Følg Filmz på Facebook.

Vis kommentarer (14)
Gravatar

#1 Johnny42 6 år siden

Ja der kan man bare se hvor meget man kan bruge rotten tomatoes til. Jeg har The Avengers som en af de værste MCU-film. De forskellige avengers, der random teamer op, der gåes ikke i dybden med karaktererne, og det hele afsluttes af en CGI-mob til slut. Når det er sagt, er jeg alligevel blevet overbevist om at jeg skal give Black Panter en chance. Han var også noget af det bedste ved Captain America: Civil War.
Gravatar

#2 Hive 6 år siden

Så med andre ord er den kun marginalt bedre end Spider-Man: Homecoming aka den mest overratede af alle Marvelfilm? Hmm.
Gravatar

#3 Star Trek fever 6 år siden

Kan intet bruges til. Ve den anmelder der kritiserer en sort helt. Så kommer alverdens bevægelser efter vedkommende.
Get woke, go broke.

All lives matter.

Facts dont care about feelings

#CancelDisneyPlus, #JusticeforGina

"Jews were beaten in the streets, not by Nazi soldiers, but by their neighbours - even by children. I condemns all that Nazis did and stood for, but because history is edited, most people today don't realize, that to get to the point where Nazi soldiers could easily round up thousands of Jews, the government first made their own neighbours hate them simply because they were Jews. How is that any different from hating someone for their political views - left or right?"
Gravatar

#4 Mejse 6 år siden

#1 den kan bruges til det samme, som alle andre sider med ratings, noget vil passe på din holdning andet ikke, sådan er det jo.

#3 at gå i den modsatte grøft, af alle de bevægelser du er imod, gør jo ikke dig bedre, du kan jo ikke bare dømme alt der har en kvinde eller en sort, eller andet end en hvid, i en hovedrolle, til kun at få gode anmeldelser fordi, bla bla bla. det er jo ligeså ubrugeligt som det du siger bevægelserne gør, man skal finde et ståsted i midten der giver mening, ikke bare kaste gylle alle steder hen.
Gravatar

#5 Gorman 6 år siden

#4 så rigtig sagt, nogen er bare altid i underskud, og får det bedre af at finde syndebukke og kommer ikke rigtig selv ud af stedet.

Har i øvrigt lige set filmen. Den er god, står stor set helt for sig selv, har en god pointe (nogen lærer og kommer videre) og er ikke så meget i Marvels føljeton.
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#6 Johnny42 6 år siden

#4 De er faktisk også pga. scoren på rotten-tomatoes at jeg tager ind og ser denne film, fordi det var faktisk en film, der var lige på vippen for mig skal/skal ikke se. Men generelt synes jeg at de amerikanske anmeldere er alt for positive over for MCU. Jeg går dog ind til filmen med et åbent sind, hverken med positive/negative forventninger til filmen, men håber den er god.
Gravatar

#7 Mejse 6 år siden

#6 tja det har nok noget at gøre med det brand der er bygget op, de er bare kendte for at lave gode film nu, så folk går ind med en positiv indstilling, og får stort set altid det de forventer, overraskelser eller oscar film, nej men bestemt altid det man kan forvente.

må så lige pointere til din avengers kritik, at de jo ikke randomly teamer op, og at der ikke bliver gået i dybden med karaktererne, fordi at det ikke er meningen, det er jo derfor man har brugt 1-2 film til hver karakter på at bygge dem op, så man kan arbejde med sammenholdet ikke individet, i teamop filmen, hvilket nok er den bedste måde, når man arbejder med så mange personer i en film, infinity war ville jo også bliver super overfladisk, hvis der ikke havde været 20 film der byggede op til den, som gør vi kender folkene, i sådan en situation, som et så gennemført shared univers bliver du lidt nød til at se på helheden, ikke det enkelte, om man kan lide det eller ej, er en anden sag, men selvfølgelig bliver det overfladisk ellers.
Gravatar

#8 Johnny42 6 år siden

#7 Det er jo også derfor jeg ikke bryder mig sønderlig meget om The Avengers. Jeg vil have, at hver film kan stå på egne ben. Jeg havde set de forrige film før The Avengers, men følte ikke noget for nogen af dem i filmen. Efter lige at have genset den for ganske nylig følte jeg faktisk at den var endnu mere hul end første gang jeg så den. På det punkt er Age of Ultron faktisk bedre, fordi den formår faktisk at vise os de relationer i filmen, frem for bare at smide alle avengers sammen.
Gravatar

#9 Mejse 6 år siden

#8 en teamup film, med så mange film der bygger op til den, vil aldrig kunne stå på egne ben, for fokus området vil være helt anderledes, hvis du vil have både relationsopbygning, og at de bliver samlet, så ender du med en 4 timers film, altså ikke at kunne lide den er fint, men den eneste grund til Age of Ultron, kan fokusere mere på relationer, er fordi den første avengers havde andre fokus områder, du kan bare ikke få det hele :)
Gravatar

#10 Johnny42 6 år siden

#9 Den første Guardians of the Galaxy har ikke ret mange færre karakterer. Det er jo sådan set også en teamup film, der samtidig formår at give en god introduktion af karaktererne, og gode relationer mellem karaktererne så det kan faktisk godt lade sig gøre. I The Avengers kunne man nemt have skåret 20-30 minutter fra aktions-scenerne og givet mere tid til karaktererne.