Skuespillerinden Alicia Vikanders billedskønne udseende har vist sig som en glimrende markedsføringsstrategi for den kommende science fiction-film ”Ex Machina” på datingappen Tinder.

Se også: Der er dømt Man vs Machine i traileren til “Ex Machina”

Alicia Vikander, der spiller robotten Ava i filmen, oprettede en falsk profil på Tinder under sit filmalias ved weekendens musik- og filmfestivalen SXSW i Texas. Og det fik mange mænd til at spærre øjnene op, stoppe swiperiet og gøre kur til skuespillerinden.

Det amerikanske medie Adweek har fået fingrene i en korrespondance mellem Ava og en fyr ved navn Brock. Brock og Ava begynder straks at udveksle beskeder for at lære hinanden bedre at kende.

”Har du nogensinde været forelsket? Hvad gør dig menneskelig? Hvad er du tiltrukket af hos mig?,” spørger hun, hvorefter hun linker til sin Instagramprofil @meetava.

Først da brugeren Brock klikkede sig ind på den 26-årige skønheds Instagramprofil, forstod han, at han var blevet offer for en veludtænkt markedsføringsstrategi.

På Avas profil ser man et billede af skuespillerinden i en robotkrop samt en trailer for “Ex Machina”, der havde premiere lørdag aften i Austin, og som handler om verdens første rigtige kunstige intelligens.

”Det her legede virkelig med mine følelser,” siger Brock ifølge Adweek. Og skal man tro brugerne på Instagram, har markedsføringen af filmen virket.

”Fantastisk”, “godt gået”, “fantastisk sociale medier-kampagne. Godt gået” og ”Tinder viste mig herind.”

Svenske Alicia Vikander er nok bedst kendt herhjemme for sin rolle som dronning Caroline Mathilde i Nikolaj Arcels “En kongelig Affære” fra 2012.

“Ex Machina”, der er instrueret af Alex Garland (manuskriptforfatter på ”28 dage senere” og ”Sunshine”, har endnu ikke fået fastsat en dansk premieredato.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.

Vis kommentarer (12)
Gravatar

#1 David Munch 3 år siden

Jeg ser vi begynder at få overskrifter som ville gøre selv Ekstra Bladet jaloux.. "Scifi-sild" - Really?
Gravatar

#2 Star Trek fever 3 år siden

Frem med forargelsen

Sild brugt i en overskrift på Filmz

Så må siden hellere black listes og til evig tid bringe skam over internettet.....
Gravatar

#3 Driver 3 år siden

Får I penge for at reklamere for tinder?

Den her "artikel" er jo blot én stor reklame for tinder.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#4 Morten Vejlgaard Just 3 år siden

#3 Nej.
Gravatar

#5 eskithekid 3 år siden

Sild er jo sammenhængende med artiklen, en mand der hooker op med en sild på en dating-site..
Gravatar

#6 Kisbye 3 år siden

Nå? Jeg troede det havde noget med fremtidens fiskeindustri at gøre. Skuffende.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#7 Captain Marvel77 3 år siden

gad vide om den bliver bedre Transcendence ????
Gravatar

#8 Den fede 3 år siden

Driver (3) skrev:
Får I penge for at reklamere for tinder?

Den her "artikel" er jo blot én stor reklame for tinder.


Nej, vi er vist ude i en omgang jagt på nye brugere funderet i desperation. "Sild" og "Tinder" i samme overskrift - så nåede vi så derned Filmz.
Gravatar

#9 Alex- 3 år siden

Hvordan kan man nogensinde få ondt i røven over en artikel som denne? Det er en relevant artikel omhandlende et sjovt koncept vedrørende en film der snarligt har premiere. At det skal kunne blive misforstået som reklame kan jeg sgu ikke helt sætte mig ind i.
Gravatar

#10 Den fede 3 år siden

#9

Nu ved jeg ikke om du henviser til mig, men jeg påpegede jo netop, at jeg ikke så den som reklame. Historien er helt valid - min anke var den patetiske EB-overskrift.

Skriv ny kommentar: