Skuespillerinden Alicia Vikanders billedskønne udseende har vist sig som en glimrende markedsføringsstrategi for den kommende science fiction-film ”Ex Machina” på datingappen Tinder.

Se også: Der er dømt Man vs Machine i traileren til “Ex Machina”

Alicia Vikander, der spiller robotten Ava i filmen, oprettede en falsk profil på Tinder under sit filmalias ved weekendens musik- og filmfestivalen SXSW i Texas. Og det fik mange mænd til at spærre øjnene op, stoppe swiperiet og gøre kur til skuespillerinden.

Det amerikanske medie Adweek har fået fingrene i en korrespondance mellem Ava og en fyr ved navn Brock. Brock og Ava begynder straks at udveksle beskeder for at lære hinanden bedre at kende.

”Har du nogensinde været forelsket? Hvad gør dig menneskelig? Hvad er du tiltrukket af hos mig?,” spørger hun, hvorefter hun linker til sin Instagramprofil @meetava.

Først da brugeren Brock klikkede sig ind på den 26-årige skønheds Instagramprofil, forstod han, at han var blevet offer for en veludtænkt markedsføringsstrategi.

På Avas profil ser man et billede af skuespillerinden i en robotkrop samt en trailer for “Ex Machina”, der havde premiere lørdag aften i Austin, og som handler om verdens første rigtige kunstige intelligens.

”Det her legede virkelig med mine følelser,” siger Brock ifølge Adweek. Og skal man tro brugerne på Instagram, har markedsføringen af filmen virket.

”Fantastisk”, “godt gået”, “fantastisk sociale medier-kampagne. Godt gået” og ”Tinder viste mig herind.”

Svenske Alicia Vikander er nok bedst kendt herhjemme for sin rolle som dronning Caroline Mathilde i Nikolaj Arcels “En kongelig Affære” fra 2012.

“Ex Machina”, der er instrueret af Alex Garland (manuskriptforfatter på ”28 dage senere” og ”Sunshine”, har endnu ikke fået fastsat en dansk premieredato.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (12)
Gravatar

#11 Geekalot 9 år siden

Det er da en reklame uanset hvad man siger, der er da bare ikke noget galt i det :)
Gravatar

#12 Alex- 9 år siden

Geekalot (11) skrev:
Det er da en reklame uanset hvad man siger, der er da bare ikke noget galt i det :)


I så fald er enhver film-nyhed reklame. Så Filmz har åbenbart mere tilfælles med Bilka Avisen end Ekstra Bladet.

Skriv ny kommentar: