En noget alternativ markedsføringskampagne for storfilmen “The Hunger Games: Catching Fire” udviklede sig ganske uheldigt ved Kongens Nytorv centralt i København.

Se også: Se den første trailer til “The Hunger Games: Catching Fire”.

En rygende kasse med flammer og røde blink udløste en bombealarm, så politiet måtte rykke ud og afspærre området og stoppe trafikken i en time.

Heldigvis var det falsk alarm, da politiet kunne konstatere, at det var et uheldigt markedsførings-stunt for ugens store premierefilm.

Filmen har med alarmen fået lidt ekstra medieopmærksomhed, men mon ikke Nordisk Film gør politiet opmærksom på deres næste bombelignende filmkampagne?

TWITTER: Klik ind og følg Filmz.



Vis kommentarer (4)
Gravatar

#1 KEiZ 10 år siden

rookie mistake... :)
What are your names, Neil and Bob, or is that like what you do?
Gravatar

#2 Kviesgaard 10 år siden

Jeg har hørt om, at skyde sig selv i foden, men ligefrem at smide en bombe er måske i en liga for sig :)
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#3 Highland Park 10 år siden

Alle og enhver ved da, at hvid røg fra en kasse placeret på toppen af et læskur ved et busstoppested midt i det indre København er helt normalt og på ingen måde forekommer mere ildevarslende og mistænkeligt end et IKEA-møbel eller en duftprøve. Det skal man da endelig ikke bede om tilladelse til.

Jøsses... sikke en flok amatører. Jeg håber, at de får en klækkelig, velfortjent bøde for det tåbelige pr-stunt.

Nordisk Film havde åbenbart ikke noget med at gøre:
http://nyhederne.tv2.dk/2013-11-19-reklame-skabte-panik-vi-er-kede-af-alt-det-postyr skrev:
Og det var netop titlen på filmen, som havde fået en flok reklamefolk fra AFA JCDecaux til at komme på ideen med kassen på toppen af busskuret, som udsendte røg.

Ganske almindelig hvid røg
Det fortæller Kim Axelsen, adm. direktør i AFA JCDecaux til tv2.dk.

- Det var jo bare ganske almindelig hvid røg, tøris. Det var ikke røg i den forstand, men jeg kan godt forstå, at det måske kan gøre folk lidt nervøse. Så der må vi gribe i egen barm og sige; det havde vi ikke tænkt på, siger han.

Han fortæller, at kassen med hvid røg var en gimmick, som AFA JCDecaux, det selskab, som stiller buslæskærme til rådighed for Københavns kommune, af og til udfører i forbindelse med reklamerne. F.eks. har AFA JDCecaux tidligere ladet IKEA-møbler stå i et busskur i forbindelse med en reklame for møbelkoncernen.

Men denne gang blev forbipasserende nervøse og ringede til politiet.

Så tilfældigt kassen i nyhederne
AFA JCDecaux fandt dog først ud af, hvor meget panik den lille kasse med den hvide røg havde skabt, da man så nyheden om afspærringen på en nyhedshjemmeside.

- Vi så det helt tilfældigt. Så sendte vi folk afsted med det samme og fik kassen fjernet. Senere fik vi en henvendelse fra poltiet og fik dem orienteret om, hvordan sagen hang sammen, siger Kim Axelsen.

Han vurderer, at kassen med hvid røg nåede at gøre reklame i ca. to timer, inden den blev fjernet. Han har endnu ikke hørt, om stuntet vil udløse en bøde fra politiet.

- Hvis det kommer, må vi tage den derfra. Men vi er da kede af alt det postyr. Det var slet ikke meningen. Men det er den slags, vi nogle gange laver. Hvis det f.eks. er en parfume, så kan folk trykke på en knap og få duften ud på hånden. Men hvis vi havde vidst det her ville ske, havde vi selvfølgelig adviceret i forvejen, siger Kim Axelsen.

En anden gang vil AFA JCDecaux derfor henvende sig til politiets tilladelseskontor, inden man laver et reklamestunt.

Hvad folkene bag "The Hunger Games" siger til reklamestuntet og det efterfølgende postyr, ved Kim Axelsen ikke.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4 Michael Andersen 10 år siden

Så kan jeg bedre lide denne alternative [url= :)
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: