Ugens premierefilm byder på en nyfortolkning af en klassisk horror-historie, en film om en berømt travhest – og sidst, men ikke mindst, en tilbagevenden tordengud.

Klik på filmtitlerne for at læse anmeldelser, se billeder, trailere, nyheder og meget mere om filmen:

Frances Ha”: Fra manden bag “The Squid and the Whale” kommer en historie, der følger New Yorker-kvinden Frances Haliday på 27 år, som lever med sin bedste veninde, Sophie. Hendes drøm er en karriere som danser, men skuffelserne banker hele tiden på døren og kærlighedslivet er også noget, der befinder sig et sted nær Mars. Da Sophie uden varsel flytter ud, er Frances pludselig hjemløs. En romance går som vanligt skævt, og det samme kan man vist også roligt sige om en tur over atlanten til Paris.

Carrie”: Carrie White er en yderst genert pige, der bliver svært mobbet af sine jævnaldrende og beskyttet af sin dybt religiøse mor, som slipper telekinetisk terror løs i deres lille by, efter at Carries jævnaldrende er gået over stregen til den sidste skolefest.

The Broken Circle Breakdown”: “The Broken Circle Breakdown” fortæller kærlighedshistorien om Elise and Didier. Hun har sin egen tatoveringssalon, han spiller banjo i et bluegrassband, og det er kærlighed ved første blik trods deres forskelligheder. Parrets lykke synes fuldendt, da deres lille pige, Maybelle, bliver født. Ulykkeligvis bliver Maybelle – i en alder af seks år – alvorligt syg. Didier og Elise reagerer på forskellige måder, men Maybelle giver dem intet valg. Didier og Elise må kæmpe for hende sammen. Kan man komme gennem disse ting, når man er så forskellige? Eller vil kærligheden svigte, når man behøver den mest?

Tarok”: Tarok er en familiesaga over tre årtier, der tager afsæt i mytologien om den mest kendte hest i Danmark, som gjorde det umulige og satte Danmark på verdenskortet gennem sine store sejre. Men filmen handler først og fremmest om familien fra Jylland, der stod bag. Deres kampe, deres sammenhold, deres håb og ikke mindst deres drømme.

Ugens biografpremiere: “Thor: The Dark World”: Eventyret fortsætter for den blonde, nordiske tordengud, Thor, der kastes ud i en overmenneskelig kamp for at redde Jorden og alle De Ni Riger fra en skræmmende og tilsyneladende uovervindelig fjende, der har kastet sine mørke skygger siden selve universets skabelse. Thor må endnu en gang sætte livet på spil for at genskabe orden i kosmos, da en ældgammel race – ledet af den hævngerrige Malekith – vender tilbage til Jorden for at kaste universet ud i evigt mørke. Over for den mægtige og gamle fjende, som selv Odin og Asgård står magtesløse over for, må Thor begive sig ud på sit livs hidtil mest personlige og livstruende færd, der genforener ham med Jane Foster, men også udgør så stor en fare, at han kan blive tvunget til at ofre alt for at redde universet.