Gravatar

#1 Morten Vejlgaard Just 2 uger siden

Kære Forum. Konceptet er simpelt: Stil spørgsmål og få et svar, som du savner fra/om Filmz.

Ikke alt kan besvares, men alle reelle spørgsmål vil så vidt muligt få et svar her i tråden.

Det er ikke en diskussionstråd, men derimod tiltænkt svar på oprigtige spørgsmål.

Redaktionen samler sammen og giver svar om nogle dage. Spørg! :)
Gravatar

#2 Reborn Sith 2 uger siden

Ok. Vil du Morten, så ikke være så venlig at fortælle hvordan du får adgang til Disney+? På lovlig vis, og gerne dokumentere dette.
Shut up, shut up, shut up, shut up. Skyler White
Gravatar

#3 Blandet Landhandel 2 uger siden

VPN er altså ikke ulovligt, Reborn Sith.
Gravatar

#4 Reborn Sith 2 uger siden

Gravatar

#5 Blandet Landhandel 2 uger siden

Jeg har et spørgsmål. Hvorfor vælger Filmz konstant at trodse distributørernes opfordringer til at udgive biografanmeldelser på premieredatoen?
Gravatar

#6 Morten Vejlgaard Just 2 uger siden

Reborn Sith (2) skrev:
Ok. Vil du Morten, så ikke være så venlig at fortælle hvordan du får adgang til Disney+? På lovlig vis, og gerne dokumentere dette.

Det starter dårligt fra min side i denne Q&A. Af hensyn til konkurrenter, der læser med, så bliver det ikke her uddybet, hvordan Filmz screener udvalgte Disney Plus-originals.

Men jeg vil gerne uddybe, hvorfor Filmz gør det.

Det er ikke unormalt at omtale film og serier, før de distribueres i Danmark. Tidligere i år dækkede de danske journalister i Cannes blandt andet Tarantinos 'Once Upon a Time in Hollywood' flere måneder før den danske premiere.

Det gør man, fordi læserne er interesseret i at læse om disse store titler, så snart det er muligt. Den service tilbyder vi i tilfældet Disney+ læserne af Filmz, som frivilligt kan vælge, om de vil læse med. Det vil mange, kan jeg afsløre.
Gravatar

#7 Morten Vejlgaard Just 2 uger siden

Blandet Landhandel (5) skrev:
Jeg har et spørgsmål. Hvorfor vælger Filmz konstant at trodse distributørernes opfordringer til at udgive biografanmeldelser på premieredatoen?

Distributørerne i Danmark er langt fra en ens størrelse med ens ønsker. Vi har individuelle aftaler med alle - fra titel til titel.

På de største titler underskrives en såkaldt 'embargo', hvor man garanterer ikke at frigive anmeldelsen før et bestemt tidspunkt. Filmz har endnu aldrig brudt en embargo.

Ellers handler det med frigivelse af anmeldelser - som det gør med alle andre artikler - om timing, om at fordele anmeldelserne, så de får mest opmærksomhed - den del er distributørerne ret interesserede i.

Det vigtigste for Filmz er dog at servicere brugerne bedst muligt. Det forstår distributørerne, som vi har et godt samarbejde med.
Gravatar

#8 Reborn Sith 1 uge siden

#6 Jeg læser dit svar som: vi gør det her, fordi vi synes det er i orden. Jeg kan ikke bruge din anmeldelse til noget før jeg kan se vedkommende serie. Men at der er forskel på hvornår de enkelte lande får, synes jeg er noget pjat.

Skriv ny kommentar: