Der er i disse tider stor ugentlig udskiftning på førstepladsen over mest omsættende film. Således er sidste uges nr. 1, “The Simpsons Movie”, allerede i denne uge langt efter den nye etter: “The Bourne Ultimatum”.

Matt Damons tredje film i rollen som den glemsomme spion, Jason Bourne, omsatte i weekenden for $69,3 mio. og sætter dermed rekord for bedste august åbning, samt bedste åbning for en spionthriller.

“The Simpsons Movie” oplevede det største omsætningsfald i top 10 på hele 66 procent, og filmen kommer dermed næppe til at runde $200 mio. mærket foreløbig.

“Harry Potter og Fønixordenen” holder – på trods af at den allerede er nede på femtepladsen – trit med omsætningen for dens forgængere, mens “Transformers” ikke er langt fra at vippe “Pirates of the Caribbean: Ved verdens ende” af som årets tredje mest omsættende film.

Weekendens premierefilm udover “Bourne Ultimatum” gjorde ikke meget væsen af sig. Disneys “Underdog” formåede dog at erobre ugens tredjeplads, mens “Hot Rod” og “Bratz” landede udenfor top 5 med dårlige åbningsomsætninger.

De to biografiske film “El Cantante” og “Becoming Jane” kom heller ikke ind på top 5 med deres begrænsede distributioner, men formåede dog at få to af de højeste gennemsnit i weekenden.

I næste weekend er der premiere på “Rush Hour 3”, “Skinwalkers” og “Stardust”.

Weekendens amerikanske omsætningstal – uge 31/2007:[list]1: ”The Bourne Ultimatum”:
$69,3 mio. omsat i denne weekend, premiere.
$69,3/$110 mio. (Totalomsætning/budget)
3660 biografer med $18.929 i gennemsnit.
2: ”The Simpsons Movie”:
$25 mio. omsat i denne weekend, -66% i forhold til sidste weekend.
$128/$75 mio. (Totalomsætning/budget)
3926 biografer med $6.393 i gennemsnit.
3: ”Underdog”:
$11,5 mio. omsat i denne weekend, premiere.
$11,5/$ukendt mio. (Totalomsætning/budget)
3013 biografer med $3.845 i gennemsnit.
4: ”I Now Pronounce You Chuck and Larry”:
$10,6 mio. omsat i denne i weekend, -44% i forhold til sidste weekend.
$91,8/$85 mio. (Totalomsætning/budget)
3289 biografer med $3.230 i gennemsnit.
5: ”Harry Potter og Fønixordenen”:
$9,5 mio. omsat i denne weekend, -46% i forhold til sidste weekend.
$261/$150 mio. (Totalomsætning/budget)
3125 biografer med $3.047 i gennemsnit.[/list]Forrige | Næste



Vis kommentarer (27)
Gravatar

#1 The Insider 16 år siden

God spas: :-)
War. War never changes.
Gravatar

#2 HonoDelLoce 16 år siden

Mmmmmhmmmmhmmm.. The Bourne Ultimatum..

Det er utroligt som man kan blive ved med at glæde sig til gode film i dette fantastiske film-år.. Jeg har allerede by far slået min rekord med at gå i biffen flest gange på et år :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3 The Insider 16 år siden

Spørgsmålet er, hvad fanden der bliver at se frem til her i livet efter Ultimatum? Sidste sæson af BSG måske, men hvad ellers?
War. War never changes.
Gravatar

#4 HonoDelLoce 16 år siden

#3

Ja, det er vel så smag og behag :) Personligt er der stadig en del film jeg glæder mig til at lægge øjne og ører til ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#5 The Insider 16 år siden

Of course, of course, same here. Men altså... jeg har en nagende mistanke om, at universet kollapser, efter Ultimatum har haft premiere. Det bliver bare ikke større.
War. War never changes.
Gravatar

#6 filmz-Is 16 år siden

Wooooowww Bourne tjener sku en del..
http://imdb.com/title/tt0440963/
Tjek lige det her
Gravatar

#7 The Insider 16 år siden

#6, ja, og i går var den #55, og på få dage gik Simpsons fra #50 til #170. Selvom jeg umiddelbart er glad for, at Ultimatum har fået så høj en rating, så er den jo (ligesom resten af listen) utroværdig.
War. War never changes.
Gravatar

#8 filmz-Sifodyas 16 år siden

#3

aliens vs predator selvfølgelig :)
Ash: I can't lie to you about your chances, but... you have my sympathies.

sifodyas.eu
Gravatar

#9 The Insider 16 år siden

#8, naturligvis! Hvordan dælen kunne jeg glemme den?! Tak fordi du genoprettede min livsglæde, Sifodyas :-)
War. War never changes.
Gravatar

#10 filmz-Narniabæver 16 år siden

En overraskelse at se Underdog på #3!
Chip: Rescue Rangers, away!

Skriv ny kommentar: