Som afslutning på en sommer fyldt med fortsættelser i diverse filmserier er Brett Ratner nu klar med “Rush Hour 3”, der i weekenden omsatte for $49,1 mio. Denne omsætning er dog ikke på niveau med forgængeren, “Rush Hour 2”, der omsatte for $67,4 mio. for seks år siden.

3’eren ser mere ud til at følge “Rush Hour”, og holder det stik, vil filmen ende med at omsætte omkring $200 mio., hvilket ikke er prangende i forhold til de $140 mio. filmen har kostet at lave.

En anden 3’er, “The Bourne Ultimatum”, klarede sig til gengæld bedre i sin anden uge end forgængeren, “Bourne duellen”, og med en foreløbig totalomsætning på $131,6 mio. ser “Ultimatum” ud til at blive den eneste af sommerens fortsættelser, der klarer sig markant bedre end forgængeren.

“Hairspray” var i denne weekend tilbage på top 5, da den har haft et af listens mindre fald. “Transformers” krydsede $300 mio. mærket, og er stadig med i spillet om at blive årets mest omsættende film.

I næste weekend er der premiere på “The Invasion”, “The Last Legion”, “Superbad”, “Stor opstandelse” og “Arctic Tale”.

Weekendens amerikanske omsætningstal – uge 32/2007:[list]1: ”Rush Hour 3″:
$49,1 mio. omsat i denne weekend, premiere.
$49,1/$140 mio. (Totalomsætning/budget)
3778 biografer med $12.996 i gennemsnit.
2: ”The Bourne Ultimatum”:
$32,9 mio. omsat i denne weekend, -53% i forhold til sidste weekend.
$131,5/$110 mio. (Totalomsætning/budget)
3686 biografer med $8.920 i gennemsnit.
3: ”The Simpsons Movie”:
$11,3 mio. omsat i denne weekend, -55% i forhold til sidste weekend.
$152,4/$75 mio. (Totalomsætning/budget)
3552 biografer med $3.172 i gennemsnit.
4: ”Stardust”:
$9,2 mio. omsat i denne weekend, premiere.
$9,2/$70 mio. (Totalomsætning/budget)
2540 biografer med $3.610 i gennemsnit.
5: ”Hairspray”:
$6,4 mio. omsat i denne i weekend, -31% i forhold til sidste weekend.
$92,1/$ukendt mio. (Totalomsætning/budget)
2805 biografer med $2.280 i gennemsnit.[/list]Forrige | Næste



Vis kommentarer (22)
Gravatar

#1 frankdrebin 16 år siden

The Bourne Ultimatum har da tjent godt :D


...det kan man dog ikke sige om Stardust...
Gravatar

#2 filmz-stekok 16 år siden

what 75mil for at lave simpsons? vildere
Gravatar

#3 Lawman. 16 år siden

Det er da vist ikke en overraskelse at Bourne klarer sig godt, det bliver da årets film, og Greengrass + Damon er supergaranti for god underholdning!:)
Gravatar

#4 filmz-tom welling 16 år siden

Rush Hour 3 er en fantastisk sjov film. Tag og se den:)
Gravatar

#5 filmz-Narniabæver 16 år siden

Og Underdog røg ud af top 5.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#6 filmz-mrhands 16 år siden

#4
Seriøst? :o)

Go Damon go!
Gravatar

#7 filmz-tom welling 16 år siden

*6

Jep. Jeg er venner med Jackie Chan. Min koster er make-up artist i Hollywood. Hun sminker stjernerne. Jeg møder dem nogengange. Kom til sådan en screening af filmen, eller hvad det hedder, hvor den vises for nogle få udvalgte.
Gravatar

#8 frankdrebin 16 år siden

#7 jeg bliver nødt til at be om bevimateriale 8-)
Gravatar

#9 filmz-tom welling 16 år siden

*8

Okay, jeg er ikke venner med ham:) Men jeg håber at blive det en dag. Når jeg rejser til Kina, har jeg planer om at besøge ham der på hans bopæl. Det er lettere end i USA.
Gravatar

#10 filmz-Trenox 16 år siden

Efter hvad jeg har læst på AICN er denne film frygtelig og klart ringere end de 2 foregående.

#4 Som regel bedømmer folk en film langt mere positivt end ellers når de har fået lejlighed til at se filmen tidligere end alle andre.

Skriv ny kommentar: