For anden uge i træk ligger “Indiana Jones og krystalkraniets kongerige” nr. 1 på de danske biografers omsætningsliste. Filmen har ikke haft trange kår i Danmark, hvor den allerede i sin anden uge har omsat for over 21 mio. kr.

Til sammenligning har “Iron Man” efter 5 uger “kun” omsat for 9 mio., mens det danske hit “Flammen og Citronen” efter 10 uger er oppe på næsten 43 mio. kr. Den fjerde “Indiana Jones”-film er dermed på jagt efter at blive den bedst omsættende film i Danmark for 2008.

Ugens liste indeholder ingen ændringer placeringsmæssigt i forhold til sidste uge.

I morgen onsdag er der premiere på “Doomsday” og “Carsten og Gittes Filmballade”, mens fredag byder på
“Sex and the City: The Movie” samt “Angel”. Det vil i den sammenhæng vise sig, om “Sex and the City: The Movie” formår at vippe “Indiana Jones” af pinden herhjemme, som det skete i USA.

Danske omsætningstal – uge 22/2008:[list]1: ”Indiana Jones og krystalkraniets kongerige”:
4.390.524 kr. omsat i denne weekend, -50% i forhold til sidste weekend.
21.943.070 kr. omsat samlet i Danmark.
114 sale med 38.515 kr. i gennemsnit.
2: ”Til Jackpot os skiller”:
381.247 kr. omsat i denne weekend, -22% i forhold til sidste weekend.
4.919.533 kr. omsat samlet i Danmark.
47 sale med 8.111 kr. i gennemsnit.
3: ”Iron Man”:
228.860 kr. omsat i denne weekend, -27% i forhold til sidste weekend.
9.243.987 kr. omsat samlet i Danmark.
37 sale med 6.187 kr. i gennemsnit.
4: ”Flammen og Citronen”:
149.441 kr. omsat i denne weekend, -51% i forhold til sidste weekend.
42.900.968 kr. omsat samlet i Danmark.
43 sale med 3.477 kr. i gennemsnit.
5: ”En ægte mand”:
110.802 kr. omsat i denne weekend, -43% i forhold til sidste weekend.
1.207.849 kr. omsat samlet i Danmark.
34 sale med 3.257 kr. i gennemsnit.
[/list]Forrige | Næste



Vis kommentarer (5)
Gravatar

#1 moulder666 15 år siden

Og det er virkelig ikke fortjent - Iron Man er flere længder bedre end Indy 4!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#2 Bardoboy 15 år siden

Jeg er SÅ skuffet over slutningen på indiana!!

Håber pigerne sparker ham af førstepladsen!! :D
Gravatar

#3 Movie Daddy 15 år siden

O´Høj film gutter
JA! Må goså nok lige sige sikke nogle SKOD 20-30 minutter af filmen til slut......
Så heller se IronMan igen ... ;O)
Gravatar

#4 filmz-MachineGod 15 år siden

Jeg kan altså ikke helt forstå at folk ikke er tilfredse med slutningen af Indy. Det er da baseret på "legender/spekulationer" i samme stil som de andre film er (Pagtens ark og den hellige gral). Prøv engang at søge på Maya og "den ting fra slutningen". Jeg mener at det er en film helt i Indys ånd og jeg nød hvert sekund.

(Hvis man skal klandre filmen for noget må det være brugen af CGI i stedet for fysiske effekter hvor dette var muligt)
_____MachineGod______
__Stopping the pain__
Gravatar

#5 Noccio 15 år siden

#4 Helt enig.

#1 Nu er Indiana jones jo lidt mere hypet og kendt af de fleste mennesker, i forhold til Iron man, så det er da kun logik.

Skriv ny kommentar: