Med bærende roller i film som “Inglourious Basterds” og “Fury” kan man vist roligt sige, at Brad Pitt har en svaghed for krigsfilm. Den svaghed dyrker han nu videre på med hovedrollen i krigssatirefilmen “War Machine”, som Netflix finansierer.

Se også: Det kan vi vente os af Marvels fase 2 med Netflix

“War Machine” er baseret på bogen “The Operators: The Wild and Terrifying Inside Story of America’s War in Afghanistan” af Michael Hastings. Den handler om en firestjernede general, der får ansvaret for USA’s invasion af og krig i Afghanistan.

Det er David Michôd, som har skrevet “Animal Kingdom”, der skal skrive manuskript til “War Machine”.

“War Machine” får forventet premiere på Netflix og interesserede biografer i 2016.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (15)
Gravatar

#11 Elvira39 8 år siden

Kim Pedersen (7) skrev:
Vi kan såmænd blot tage hundedyre spillefilm som ”Der untergang”, ”Amour”, ”The Artist” eller ”Kongens store tale”,
Det er så ikke hundedyre spillefilm med budgetter på sindssyge 150-200 millioner dollars eller mere. Så der understreger du egentlig bare hvad jeg siger og skyder dig selv i foden.



Kim Pedersen (7) skrev:
Vi har til rigelighed set de film du glæder dig til: ”I dine hænder”, En, to, tresomt” og ”Et andet liv”. De er ikke redningen for filmindustrien.
Underlig konklusion på noget jeg ikke har skrevet om?

Kim Pedersen (7) skrev:
fordi publikum fravælger dem.
Ja for de kommer jo mindre og mindre i biografen fordi der skal være plads til den sidste nye Blockbuster.

Kim Pedersen (7) skrev:
Over en periode på 30 år udsendes der 25 procent færre originale film i de danske biografer, til gengæld er publikumsantallet blevet halveret til disse film.
Ja netop fordi de budgettunge ligegyldigheder optager pladsen. Du ved virkelig ikke meget om den branche du repræsenterer. Det er jo nærmest skræmmende så uvidende du er (eller så gennemført snotdum du spiller?)
Gravatar

#12 Kim Pedersen 8 år siden

Tak skæbne, Elvira.

Det er præcis den tone fra en 'modig' anonym, som får mig til at konkludere jeg spilder min tid, når jeg tålmodigt og åbent forsøger at forklare filmbranchen økonomiske sammenhænge overfor lægmand.

Jeg ser gerne bevisførelse for dine mærkværdige påstande.

”Der untergang”, ”Amour”, ”The Artist” og ”Kongens store tale” er hundedyre og i fare for ikke at kunne produceres, efter bunden er røget ud af home entertainment-sektorens økonomi. Jeg vurderer at biograferne pt. alene holder økonomisk hånd under denne type film. De vil ikke kunne produceres uden indtægter fra biograferne. Husk på at ethvert filmbudget skal holdes op mod potentielle indtægter. Husk også på investeringen skal foretages, før man kender indtægterne.

Alt er let i bakspejlets krystalklare lys.

Du skriver: ”Mindre budgetter tvinger ofte instruktører til at være mere kreative og frem for alt at fokusere mere på historien og personerne.” Og jeg giver dig tre eksempler på præcis det. Nemlig ”I dine hænder”, En, to, tresomt” og ”Det andet liv”.

At mindre plads i biograferne skulle være årsagen til at de originale film ikke længere tiltrækker et så stort publikum, er en vildfaren antagelse. Faktisk står det omvendt til. Siden digitaliseringen af biograferne har de små originale film fået mere udbredelse end nogensinde. Hvor man tidligere så de små originale film få premiere i 4-5 biografer, udsendes de nu rask væk i 20-30 stykker.

Med venlig hilsen

Kim Pedersen
Gravatar

#13 Gasivodo 8 år siden

Kim Pedersen: Du får mig til at blive på sofaen!
Asti-asted' - at redde Bioen, ikke skingre på fora...
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#14 Elvira39 8 år siden

Kim Pedersen (12) skrev:
Det er præcis den tone fra en 'modig' anonym
Bemærk jeg skrev spiller og ikke at du var. Men du taler jo i den grad ned til os der udfordrer dig som ved vi intet.

Kim Pedersen (12) skrev:
”Der untergang”, ”Amour”, ”The Artist” og ”Kongens store tale” er hundedyre og i fare for ikke at kunne produceres, efter bunden er røget ud af home entertainment-sektorens økonomi.
Se, her kan jeg ikke regne ud om du vitterligt ikke ved det eller om du ganske enkelt regner os for så idiotiske at jeg finder det fornærmende. For blot at tage en film, så har Warmachine et budget der er ca. 2-3 gange større end den hundedyre Kongens Store Tale. Så meget for billige Tv-film!!!

Kim Pedersen (12) skrev:
skriver: ”Mindre budgetter tvinger ofte instruktører til at være mere kreative og frem for alt at fokusere mere på historien og personerne.” Og jeg giver dig tre eksempler på præcis det. Nemlig ”I dine hænder”, En, to, tresomt” og ”Det andet liv”.
Det er stadig ikke film jeg har snakket om, men fair nok. Jeg kunne både påstå at deres chance for succes var større, hvis udvalget af store dumme brag var mindre og i øvrigt hiver du lige et par titler frem, ud af millioner af film. Jeg snakkede såmænd stadig om mainstream underholdning kunne blive skarpere med mere fokus og mindre budgetter.

Kim Pedersen (12) skrev:
Jeg ser gerne bevisførelse for dine mærkværdige påstande.
Det er vi flere der længe var ville se for dine!

Kim Pedersen (12) skrev:
Faktisk står det omvendt til. Siden digitaliseringen af biograferne har de små originale film fået mere udbredelse end nogensinde. Hvor man tidligere så de små originale film få premiere i 4-5 biografer, udsendes de nu rask væk i 20-30 stykker.
Jamen hvad klager du så over i forhold til Netflix? Er du ikke selvmodsigende her eller i hvert fald siger at der er publikum til de mindre og ofte bedre film?
Gravatar

#15 Kim Pedersen 8 år siden

Helt kort: Halvdelene af filmene udsendt i biograferne årligt, repræsenterer 2,5% tilskuerantallet. Så der bliver altså vist meget andet end store amerikanske Blockbusters.
Prøv at tjek biograferne programmer.
Bh,
Kim

Skriv ny kommentar: