Man kunne også bruge en hel anmeldelse på blot at gennemgå filmens præstationer, for ud over de nævnte er der talløse andre skuespillere, der efterlader uudslettelige indtryk – mange af dem amatører, som sjældent eller aldrig havde spillet skuespil forinden. Som et veltimet og velkomment lyn fra en klar himmel lander “Babel” med et brag i biograferne. I en tid, hvor kløfterne mellem nationer og individer synes at udvide sig eksponentielt, maner Iñárritu til besindighed, medmenneskelighed og forståelse. Han fortjener din fulde opmærksomhed.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-gofferoffer 17 år siden

Flot film, virkelig godt instrueret og fantastiske præstationer. Selvom jeg synes, alle historierne er spændende, ville jeg ønske, at
de forskellige historier hang lidt nærmere sammen.
Den var kun en anelse bedre end 21 Grams, men den overgår dog ikke Amores Perros.

5 ud af 6.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#32 filmz-Bruce 17 år siden

#30 Jo de er! Lækre! :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#33 filmz-michaell 17 år siden

Rigtig god anmeldelse, og jeg er helt enig. Uden tvivl den bedste film jeg har set i år, og helt klart min favorit i Iñárritu's dødstrilogi!
6/6
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#34 filmz-ireman 17 år siden

Ganske enkelt en suveræn film.. Ikke andet man kan sige end, SE DEN! :)
Gravatar

#35 mini_jette 17 år siden

Fantastisk film... Jeg bøjer mig helt og aldeles i støvet og begynder at overveje om jeg er gået glip af noget ved endnu ikke at have fået set instruktørens 2 første film...
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Gravatar

#36 dolphinfriendly 17 år siden

#35 "Amores Perros" er fremragende og et klart must see, "21 Grams" er ikke speciel vellykket efter min mening.

Gravatar

#37 mini_jette 17 år siden

#36 Tror faktisk osse det er '21 grams' der er skyld i jeg aldrig har set andet af ham... Da den kom arbejdede jeg i en video-udlejning og hørte bare SÅ meget dårligt om den...! Men den anden var måske det værd, så kan man altid overveje '21 grams' til den tid;)
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Gravatar

#38 pulse83 17 år siden

#37 21 Grams er i mine øjne mindst ligeså god som Amores Perros. Faktisk har jeg svært ved at vælge en favorit imellem de to. De er begge to meget anbefalelsesværdige!
Excuse me, Flo!
Gravatar

#39 blahblah 17 år siden

Udemærket film, overhovedet ikke hvad den bliver gjort til. Den er flot instrueret, liiidt langtrukken engang imellem.

Jeg ved ikke helt hvad han vil med filmen, det er som om der mangler en overordnet ide.
Kan være fordi jeg ikke har set de to første.
Instruktøren/Forfatteren skulle have kommet lidt mere ud over det "bare" at fortælle fire historier.

Så flot instrueret, manuskriptet kunne have været bedre.

Mindede mig om Crash, som fungerer en del bedre som film.
Gravatar

#40 dolphinfriendly 17 år siden

Jeg har lige set den og ja hvad kan man sige...et mesterværk. Tematisk set minder den om "Crash", men her slutter enhver sammenligning. Der er simpelthen for stor niveauforskel, det er middelmådighed versus genistreg. "Crash" behandler "lokale" amerikanske problemer, alt er tegnet i sort/hvidt og er forfærdelig kvalm og didaktisk. "Babel" er finskårede i sine nuancer, "verdslig" i sin behandling af kulturforskelle og problematikken ved globalisering; og så er det et forbandet godt stykke håndværk, der tager sig god tid til at tegne den nuanceret tematik op. Vigtigst af alt er "Babel" overhovedet ikke belærende eller skindhellig, den er bare vis og derudover en fantastisk gennemarbejdet rammefortælling.

Kynisk, smuk og over al forventning, en helt fantastisk kraftanstrengelse og en utrolig oplevelse på alle planer - årets 3. bedste film efter "The Fountain" og "De Andres Liv". :)
6/6

Skriv ny kommentar: