Personligt foretrækker jeg de gotiske og neurotiske under- og overtoner i Burtons “Batman” i forhold til Christopher Nolans lidt mere jordnære “Batman Begins”. “Batman” er simpelthen en enestående filmatisering, som nu endelig har fået den behandling på dvd, som den fortjener. Denne nye 2-disc udgivelse er pure nirvana for tilhængere af både filmen og universet, og filmen har aldrig før ser bedre ud i hjemmebiografen. Simpelthen uundværlig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-jeangrey55 16 år siden

den næst bedste af dem
Gravatar

#12 kasper.jen 16 år siden

Da jeg så Begins i Bio synes jeg nu at den overgik Burton's Batman fra 1989... Men efter jeg har købt S.E af alle fire film synes jeg at Batman er mindst lige så god som Begins. Begins er dog også en genial superhelte film! Begge er til 6/6
Gravatar

#13 database 15 år siden

Nolans to Batman film slår til enhver tid Burtons to film !!
Gravatar

#14 dolphinfriendly 15 år siden

Burtons Batman har aldrig været det store hit hos mig, og selvom den absolut er seværdig, rammer den aldrig og på ingen måde samme niveau som Nolans versioner. Jeg genså "Batman" for nyligt, hvor den i den grad føles outdated og for fjollet - på alle og enhver planer, lige fra skuespillerbesætning til dramaturgi.

4/6 herfra.

Gravatar

#15 Michael Andersen 15 år siden

#13 Hvorfor?

Jeg så lige "Batman Returns" i går og synes at det er en syret omgang herligheder (selvom jeg godt kunne undvære nogle af pingvinerne), som er meget forskellige fra Nolans film. "Returns" er lækker at kigge på, musikken er poetisk og melodiøs, humoren er pervers og selv Batman er en psycho på lige fod med sine modstandere. Jeg er vild med begge Bat-universer :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#16 database 15 år siden

#15 Okay det vat faktisk ret dårligt formuleret af mig :)

Selvom jeg synes Burtons Gotham er meget flottere end Nolans, så synes jeg stadigvæk der mangler en del i hans film, bl.a. som nævnt, at man ikke får at vide hvorfor Wayne bliver til Batman, hvad der er hans drivkraft og motiver, hvorfor han handler som han gør. Jeg kan også godt lide den realistiske stil Nolan har hevet frem. Når jeg siger at jeg klart foretrækker Nolans film, mener jeg ikke at Burtons film er dårlige. De virker bare mere vedkommende og gør Batman mere interessant end Burtons Batman. Men det er jo bare min mening ;)
Gravatar

#17 Michael Andersen 15 år siden

#16 Det kan jeg også godt sætte mig ind i. Nolans film er lidt som at gå i teateret og se en tragedie af Sheakespeare, hvor Burtons film med scener af en fed pingvin, der i ekstatiske vildskab sidder og kaster sig rundt i sin egen lille Bat-bil, er mere som at gå en tur i cirkus for at opleve gøgl og freakshow :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#18 database 15 år siden

#17 Lige præcis (; Men Burtons film er skam også geniale uden tvivl.

Skriv ny kommentar: