Det er svært helt at klassificere “Beast” som en bestemt type film. Én ting er dog sikkert: Det er momentvis en horrorfilm, der koncentrerer sig om den menneskelige krop, som hurtigt kan blive til et monster i forklædning. Det er en kunstnerisk film, der skylder en del til tidlige David Cronenberg-film som “Shivers” og “Rabid”, der alle ligeledes handler om, hvordan kroppen degenereres, når selve individet gør det samme. “Beast” er simpelthen en perle, der stiller store spørgsmål og heldigvis lader tilskueren finde svarene i sig selv.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Skeloboy 12 år siden

X&O (8) skrev:
Det jeg måske vil frem til, er at jeg altid sidder med en mistanke om at mange af de her film, får flere stjerner end der måske retmæssigt tilkommer dem, fordi anmelderne ikke forstår filmen 100%

En anden ting: så hvis folk kan lide "denne type" film...så er det fordi, de ikke forstår filmen?
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#12 X&O 12 år siden

Skeloboy (9) skrev:
Jeg forholder mig til det her...jeg er dybt, dybt uenig og hvis du har den indstilling, forstår jeg godt din undren...


Ok, jeg mente egentlig også en god film.

Skeloboy (11) skrev:
så hvis folk kan lide "denne type" film...så er det fordi, de ikke forstår filmen?


Måske? Eller også tillægger de det uforståelige en større værdi?
Gravatar

#13 Babo84 12 år siden

x&o

Jeg kan squ sagtens følge mange af de tanker du nævner. Det "uforståelige" tillægger man ofte en værdi eller større værdi og ofte tænker "der må squ være noget i det uvisse og det skal ikke afvises". Det du nævner om underholdningsværdien og det kunstneriske, som jeg også ofte oplever, modarbejder nærmest hinanden. Det skal næsten være enten eller.
Gravatar

#14 Nicki52 12 år siden

Skeloboy (4) skrev:
men nu glæder jeg mig dæleme til at se den

Det gjorde jeg også indtil jeg fandt ud den kun kører i København. Den kunne i det mindste godt komme i cafe biografen. Så nu står valget mellem "Far til fire - tilbage til naturen", "Jane Eyre" og "Mia og Migoo". Så det bliver nok "Jane Eyre", for jeg var vild med instruktørens forrige film "Sin Nombre". Minder mig om at jeg skal invistere i den.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#15 Twister 12 år siden

Nicki52 (14) skrev:
Det gjorde jeg også indtil jeg fandt ud den kun kører i København. Den kunne i det mindste godt komme i cafe biografen. Så nu står valget mellem "Far til fire - tilbage til naturen", "Jane Eyre" og "Mia og Migoo". Så det bliver nok "Jane Eyre", for jeg var vild med instruktørens forrige film "Sin Nombre". Minder mig om at jeg skal invistere i den.


Du kan også godt se Beast i Århus. Den går i øst for paradis.

http://www.paradisbio.dk/
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#16 Nicki52 12 år siden

Twister (15) skrev:
Du kan også godt se Beast i Århus. Den går i øst for paradis.

http://www.paradisbio.dk/

Ja, jeg brænder lige 600 kroner først og tager toget op til Århus.

OBS: Det er hele turen som kommer til at koste 600 kroner
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#17 Highland Park 12 år siden

Om jeg begriber, hvorfor den ikke hedder "Bæst" på dansk. Det er garanteret Filmz' skyld!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#18 The Insider 12 år siden

#17, vi kæmpede faktisk hårdt for at få "X-Men Origins: Beast".
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: