“Broken Flowers” byder på en interessant historie, der viser Bill Murray i storform og Jarmusch i et forsøg på at sætte den indre detektiv i gang hos os alle. På dvd kunne man godt have undet filmen bedre forudsætninger, da især billedkvalitet og ekstramateriale slet ikke lever op til dagens standard.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Patriarch 17 år siden

Har faktisk ikek set andre af hans film. Jeg har dog Ghost Dog., men har ikkefået den set.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#12 Yoda 17 år siden

#11
Så vil jeg klart anbefale dig "Deadman" fra 1995 og "Down by Law" fra 1986. Det er suveræne film, og klart mine Jarmusch favoritter.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#13 filmz-michaell 17 år siden

Jeg kunne godt lide Dead Man og Coffee & Cigarettes (2003), men Ghost Dog var virkelig storslem IMO!
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#14 JannikAnd 17 år siden

#11 - Ghost Dog er IMO hans svageste film.

#12 - Enig, hans to bedste film (pt. hhv. nr. 3 og 8 på min all-time liste).
Gravatar

#15 Yoda 17 år siden

#14

Der jo er under konstant udvikling ;-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#16 JannikAnd 17 år siden

#15 - Sí, men de to film har holdt deres smukke placering i lang tid :)

Men den skal nok snart revideres. Bl.a. bør Lost Highway og Dogville ikke være en del af listen, selvom det stadig er to fremragende film.
Gravatar

#17 filmz-michaell 17 år siden

Jeg ved ikke hvorfor, men hver gang jeg ser en Jarmusch film for anden gang bliver jeg positivt overrasket! Jeg må også blankt indrømme at jeg efter et gensyn med Broken Flowers har så småt skiftet mening. Der er en masse små detaljer jeg ikke lagde mærke til i biffen, som jeg fik øje på efter et gensyn!
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables

Skriv ny kommentar: